» Online brugere: 152 |
0 medlemmer og 152 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

23-04-2014, 19:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
der er ingen endedæksel på den type pumpe
|
Ja ja ja    dumme mig, sad og tænkte på den gamle type pumpe, har du prøvet at måle dybden ind i pumpehuset og hvad måler den over kammen samt dia
Jeg har et pumpehus med disse mål
dia 55,1
kam 50,3
dyb 36,7
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

23-04-2014, 19:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Ja ja ja    dumme mig, sad og tænkte på den gamle type pumpe, har du prøvet at måle dybden ind i pumpehuset og hvad måler den over kammen samt dia
Jeg har et pumpehus med disse mål
dia 55,1
kam 50,3
dyb 36,7
|
Jeps og målene ligner dine, jeg købte ny pumpehus sidste år da jeg mente kammen måske var slidt og det viste sig også at kammen kun var 3 mm på den gamle, men jeg så også at der er nogle dybe slidmærker på bagpladen ind mod remhjulet.
problemet er komme langsomt over de sidste 2 år og bare blevet værre og værre.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-04-2014, 20:46
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Blot en ide:
Det kan også være tryksiden af pumpen er stoppet et sted..!
Så vil den heller ikke suge, hvis den ikke kan komme af med vandet.
Har du checket dette?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

23-04-2014, 23:24
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
problemet er komme langsomt over de sidste 2 år og bare blevet værre og værre.
|
Så kan det jo næppe være en knækket aksel.
Det skulle da være højest mystisk ihvertfald.
Jeg håber en helt ny pumpe vil løse dit irriterende problem, så du kan få en god sæson.
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

24-04-2014, 07:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Er der bundsi eller suger søvandspumpen vand ind igennem drevet ?
Som du beskriver det kunne det være en mulighed, at slangen fra drevet og ind igennem transomen måske har et lille "knæk" i en bestemt position på drevet, og ved planende båd, så bør drevet jo være tiltet op - derfor min formodning om, at slangen til vandindtaget kan være en fejlkilde.
Et "knæk" på slangen vil naturligt nok give reduceret vand til søvandspumpen.
En anden mulighed er også, at du - som jeg husker det - tit sejler i Varde Å, og uden at kende vandets tilstand der med alger, snadder osv., så kan det tænkes, at disse fragmenter måske har stoppet din oliekøler ( servo ), så vandet fra drevet via oliekøleren og frem til søvandspumpen er reduceret - så vil du også opleve det som reduceret vand til søvandspumpen.
Jeg har endnu ikke solgt en søvandspumpe til en Volvo Penta, men det betyder ikke, at din ikke kan være defekt. Jeg ville blot undersøge én af to ovenstående muligheder før jeg købte en ny søvandspumpe, hvis ikke du allerede har gjort det.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-04-2014, 11:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-04-2014, 17:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det lyder godt, Goofy - det er nu altid rart, når man finder en fejl og selv kan lave det.
BM Marine Køge er særdeles kompetente inden for Volvo Penta og mange af mine kunder bruger dem flittigt.
Jeg ved ikke om du har en ekstra impeller i båden. Impelleren er jo nem at skifte, så det burde være ombord efter devisen better safe than sorry.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,141
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, JosephBiotH |
|