» Online brugere: 249 |
0 medlemmer og 249 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

10-05-2014, 09:42
|
|
Sejl sæsongen ud, så får du et mere retvisende billede af det, så finder du også ud af, om den bruger motor olie.
Men få lavet en kompensations test, for er den renoveret, skulle den gerne være perfekt.
|

10-05-2014, 20:36
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Jeg skal have købt mig en kompressionstester.
Jeg har kigget lidt på bla. Biltema´s udvalg. Er det nogle der duer? Det er jo ikke én jeg regner med at skal bruge hver måned, så jeg har ikke brug for en proff model. Men omvendt skal det naturligvis også være én jeg kan stole på.
Det ser ud til at man skelner ml. målere til benzin eller diesel. Jeg kan se at min motor har et kompressionsforhold på 15,9:1. Jeg har fundet en måler der går til 20 bar - hvilket jo så burde være fint. Men der står at måleren kun må bruges til benzin motorer - Hvorfor? Hvis ellers skalaen der måles efter godt kan klare trykket er det så ikke underordnet.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

11-05-2014, 06:47
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Kompressionstester
Passer en af disse i din motor
5 stk. adaptere med tilslutningsgevind M10 x 1,0, M12 x 1,25, M14 x 1,25, M16 x 1,5 og M18 x 1,5.
ellers skal du finde / fremstilde en overgang og ikke forsøge med nogle af dem her Lige hhv. bøjet trykrør med gummikegle.
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

11-05-2014, 07:35
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
Passer en af disse i din motor
5 stk. adaptere med tilslutningsgevind M10 x 1,0, M12 x 1,25, M14 x 1,25, M16 x 1,5 og M18 x 1,5.
ellers skal du finde / fremstilde en overgang og ikke forsøge med nogle af dem her Lige hhv. bøjet trykrør med gummikegle.
|
Har nu været ved at nærlæse manualen til motoren. Og jeg kan se at dysen ikke sidder fast med gevind, men der er en skive(formentligt kobber) der tætner ml. dyse og topstykke. Selve dysen fastholdes vha. en bøjle der går henover dysen, og bøjlen fastholdes a 2 stk. M6 skruer. Så der er nok desværre ikke nogle af de adaptere med gevind der kan bruges direkte.
Men hvad er problemet/risikoen/faren ved at anvende en type med en gummikegle? Hvis man nu kan lave et beslag der kan fastholde gummikeglen mod topstykket så burde det vel være OK - Eller hvá?
PS: Beklager mine "rookie" spørgsmål, men har aldrig prøvet at lave en kompressionstest på en diesel før 
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

11-05-2014, 10:27
|
|
Du skal have en trykmåler der spændes fast, der er så meget kompensation at det bliver unøjagtigt med en hånd holdt.
|

11-05-2014, 10:56
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Citér:
Originally Posted by je__ns
Du skal have en trykmåler der spændes fast, der er så meget kompensation at det bliver unøjagtigt med en hånd holdt.
|
Er med på at den skal spændes fast - Men kan det ikke være en OK metode at fastspænde en model med gummikegle? Har ikke lige mulighed for selv at lave en "testdyse" der kan fastspændes.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

11-05-2014, 18:47
|
|
Bare du får den spændt ned så den slutter tæt, burde det være ok.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,032
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, anate9 |
|