Citér:
Originally Posted by Searay
Du kan godt have ret i din antagelse
Tak for svar. 
|
Det er jeg meget glad for at høre..
Langt de fleste driftsforstyrrelser på bådmotorer skyldes tændingssystemet - hvorfor ? Fugt er en af de helt store skurke specielt i strømfordelerdækslet og på rotoren.
Jeg tror at jeg skifter mit strømfordelerdæksel og rotor hvert andet år selvom båden ikke sejler alverden.
Hvis du har druknet motoren i konserveringsolie, så kan det nemt have indflydelse også, for så er tændrørene "sværtet" til, og giver som ofte dårlig gnist. Derfor, har du brugt konserveringsolie, så er det nye tændrør ved sæsonstart - de er billige til din motor, kr. 22.40,- / pr. stk. excl. moms ( husk at undersøg om dine tændrør er med kort eller langt gevind ) Er det kort gevind kan det være NGKBR6FS og er det med langt gevind kan det være NGKBPR6EFS - som ofte bruger 4.3´eren i kort gevind tændrør, men der kan være undtagelser.
Sætpakke:
Strømfordelerdæksel, rotor, tændspole, tændrør og tændkabler kan købes i original udførelse fra Mercruiser - bare ikke hos aut. dansk forhandler - til ca. 950,- kr. incl. moms
Pakningssæt til karburatoren ligger på ca. en plovmand..
