» Online brugere: 225 |
0 medlemmer og 225 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-09-2014, 08:31
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Enig
Min erfaring med Quicksilver Corrosion Guard er at det er det bedste der findes på markedet til at beskytte mod rust/korrosion. Det forhindrer rust på umalede jern overflader, hvis man husker at holde beskyttelsen vedlige.
Men det er ikke usynligt. Især hvis man giver gentagne behandlinger bliver det til en mat hinde, som ikke er så pæn på malede overflader.
Jeg sprøjter kun de blanke metaldele med Quicksilver Corrosion Guard på min indenbordsmotor, og så sprøjter jeg de malede dele med Biltema's X5.
|
Jeg plejer at oversprøjte min motor med WD40 - mon ikke det er ok?
|

09-09-2014, 20:37
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Tak for jeres gode input og links. Jeg tror jeg dropper kølevæsken, skyller grundigt med ferskvand med skyllemuffer og bringer motorbenet i lodret. Så får den med quicksilver og X5 som BrianL foreslår.
En Evinrude mekaniker foreslår følgende mht gearet/drevet: Tap en smule olie af. Er der kun et par skefulde vand og ellers olie i god stand er olieskift hvert år overkill. Til gengæld vil han udskifte vandudskilleren hvert år. Nu har jeg dog skaffet gearolie og pumpe - mon ikke det er en minimal investering?? Så er det også prøvet...
|

09-09-2014, 20:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
En Evinrude mekaniker foreslår..... Tap en smule olie af. Er der kun et par skefulde vand og ellers olie i god stand er olieskift hvert år overkill.
|
Jeg ville finde mig en anden mekaniker asap.
Enhver mekaniker der vil tillade vand i drevet, uanset mængde, er imho ubrugelig   
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

11-09-2014, 06:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Enig med MartinN - det er uacceptabelt at tillade søvand i et lukket gearsystem. For at fuldende mekanikerens manglende viden, så kan kommentaren "vandet er med til at køle drevolien" være kronen på værket.
Nej, der må naturligvis ikke være vand i drevolien. Sker dette vil lejer, gearsæt og aksler lide alvorlig skade med havari tilfølge.
Billederne viser et drev, hvor der har været vand i drevolie og med havari.
Det andet billede viser det man kalder for milky oil - et resultat af vandindtrængen i et drev / gearkasse.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,024
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DouglasVek |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:50.