Vores nuværende båd, er bundmalet med Jotun non stop, vi maler hvert andet år, og hvis vi har haft 10 timers sejlads om året må det være max, og i de 4 år vi har haft den har der så at sige ikke været nogen ruer, men det har været generelt for de fleste her i vores havn, så måske ligger vi bare godt.
Vi har skiftet anoder hvert år, dog uden det har været nødvendigt, da der stadig har været masser af zinc tilbage på dem. Akselanoder har aldrig været skiftet. Motor zinc skiftes årligt. (vi har galvanisk isolator).
Vi har en kvindelig dykker i havnen der gerne skifter zinc "under" vandlinien for et par flasker vin, så den er i hus, men ellers en af de ting jeg ikke lige havde på papiret. tak.
Vi vil gerne blive her i havnen eller i "bugten", så undersøger pt. hvor det kunne være muligt.
Der er jo min 20 fastliggere her, så det er jo bare at spørge hvordan det fungerer med hensyn til holding tank osv.
Det med motoren var egentlig også bare en ide jeg fik, skibet er fuldt sødygtigt, dog ikke med undertegnede bag roret, mangler yachtskipper 1, kan dog erhverves hvis nødvendigt, tænkte bare at hvis den alligevel ikke skal sejles rundt, så ud med det gamle og få det evt. solgt, så man ikke har udgiften til dette vedligehold, og så evt. få isat en enkelt mindre motor der blot skal kunne stå for en 6 - 8 knobs fremdrift til den situation at man skal flytte den rundt eller sejle den til bedding. Blot en tanke, ikke gratis, men over tiden måske billigere end andre løsninger.
Som jeg også skrev så er Rødvig da nok en af de bedding spots der ligger lige for.
Skibet er forøvrigt med en vægt på 30T +
Dejligt med en der lige kan ruske op i de vigtige ting.. tak. ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|