|
 |

29-11-2014, 21:36
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: Her
|
|
Ok,nu har jeg fået 2 både af mine tidligere både leveret fra usa ,begge 2 stod på stativ hvor
de kun hviler på sidderne (hvilket mange både bliver leveret sådan)Hvordan forklarer du den?
selv tyskerne kører på den måde...
|

30-11-2014, 07:36
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: 8940
|
|
Selvfølgelig skal båden hvile på kølrullerne. Den eneste undtagelse jeg kender er de Engelske Warrior der er specielt lavet til de trailere der kan købes med til dem. Ellers læs da Brenderups vejledning til bådtrailere.
|

30-11-2014, 08:13
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Mine ohlmeier trailer fra Tyskland hviler båden på siden ,ikke på kølen, det kan være det er brenderups trailer ikke kan klare al vægt på sideruller,min båd vejer 2700kg og har ikke taget skade,om små spinkle joller gør det ved jeg ikke.men igen amerikanske. Motorbåde der bliver leveret til EU har jeg kun set de står på siderne ikke med kølstøtte
|

30-11-2014, 08:16
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Side 7 her fremgår indstillingsvejledningen fra Variant:
http://www.variant.dk/wp-content/upl...C3%A5ndbog.pdf
Undrer mig dog selv, da min egen båd på Variant trailer ikke støtter på bageste kølrulle, selvom den er skruet helt i top og båden ligger kun 2-3 cm. fra skærmkanterne, så den kan ikke rigtig komme nærmere den bageste kølrulle 
|

30-11-2014, 08:57
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Side 7 her fremgår indstillingsvejledningen fra Variant:
http://www.variant.dk/wp-content/upl...C3%A5ndbog.pdf
Undrer mig dog selv, da min egen båd på Variant trailer ikke støtter på bageste kølrulle, selvom den er skruet helt i top og båden ligger kun 2-3 cm. fra skærmkanterne, så den kan ikke rigtig komme nærmere den bageste kølrulle 
|
Kan se den variant du henviser til har 16 støttepunkter bagerst i siderne så gør det nok ingen
forskel at den mangel et punkt under kølen,båden er også meget let at få af/på når den ikke kører på kølen....her et foto af klassisk us trailer den kan ikke justeres så der er støtte på køl
men jeg vil ikke udelukke at det kun er de både der er solgt i usa der kan tåle og ligge på sådan trailer.Pt har jeg selv en 3500kg brenderuptrailer med 32 støtte ruller i siderne det tør
jeg godt lade min båd stå på
Casper
|

01-12-2014, 12:40
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Holbæk
|
|
Jeg har også modtager både fra USA, med skinne på siden, men det er stadigvæk ikke den bærende den, kun støtte til at placere båden rigtigt, som vist her modtog "min" båd...
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,519
Emner: 5,115
|
Velkommen til vores nyeste medlem, sippoere |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:21.