|
» Online brugere: 325 |
| 0 medlemmer og 325 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

20-01-2015, 18:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg nævnte jo blot lidt forskelige sammenligningsgrundlag - intet andet....
Et drev er jo ikke "bare" et drev... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-01-2015, 19:40
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Aaaaaarh kan det nu også passe?
Noget helt andet. Er du på jagt efter et drev eller hur Searaysorrento?
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

20-01-2015, 22:07
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2015
Bopæl: Ølgod
Indlæg: 8
|
|
Tilsvarende mente jeg duoprop....Nu har jeg købt det da jeg også andre steder har fået at vide at det er et solidt drev,men så også at de er dyre i dele...Så jeg agter at vedligeholde det efter alle kunstens regler.
Ja det var jeg,du har måske også et liggende Kjaerlarsen?
|

21-01-2015, 07:33
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Citér:
Originally Posted by searaysorrento
Tilsvarende mente jeg duoprop....Nu har jeg købt det da jeg også andre steder har fået at vide at det er et solidt drev,men så også at de er dyre i dele...Så jeg agter at vedligeholde det efter alle kunstens regler.
Ja det var jeg,du har måske også et liggende Kjaerlarsen?
|
Tjoe.
Har et Alpha One Gen. II liggende komplet med transum, skifteplade med mere.
Gearing 1:1,47. Sad på vores båd indtil jeg skiftede til Bravo I.
Drevet er i fornuftig stand udvendigt, mekanisk kører det perfekt.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

21-01-2015, 08:19
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2015
Bopæl: Ølgod
Indlæg: 8
|
|
Okay men det er alligevel heller ikke stærkt nok,jeg får min 230 dieselheste og trækker meget faldskærm.
|

23-01-2015, 09:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Personligt hælder jeg mest til SX drevet. Det styrer mere præcist ved lav fart end 280 drevet, duoprop gør ikke den store forskel her. I sving knurrer SX drevet heller ikke, det har 280 drevet tendens til, pga de grove stråler i kardanleddet. 280 har heller ikke powertrim, kun sjældne udgaver har. Bakgearslåsen skal holdes ved lige, ellers hopper drevet op, i bakgear.
Men når det så er sagt, så er 280 et fint drev der holder i mange år. Konuskobling bliver man aldrig træt af. Indmaden er godt svensk stål, der ikke er til at ødelægge. Ingen pumpe i drevet, så man er fri for at skille drevet ad, for at tjekke/udskifte impeller.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

23-01-2015, 11:14
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2015
Bopæl: Ølgod
Indlæg: 8
|
|
Det var også min fornemmelse at det er et solidt drev og jeg agter at vedligeholde det efter alle kunstens regler!..Ved ikke om det er en ulempe at det ikke har powertrim,må bare finde ud af i hvad hak den skal stå for at den sejler bedst og så ellers bruge mine trimplan..Er der en bestemt type pumpe man bruger til at sende havvandet rundt i veksler systemet med Horizonblue?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,269
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, RaymondPaync |
|