» Online brugere: 160 |
0 medlemmer og 160 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-04-2015, 19:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Det er meget alm at kalecher skal syes om da solens stråler mørner trådene. jeg har lige repareret på min og fandt ud af at nu kan der købes tråd der er behandlet så det kan tåle bestrålingen, men det vil tiden jo vise 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

12-04-2015, 20:34
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Hmmm - syningerne er skiftet alle steder, men de går alligevel. Dvs. det er ikke mørnede tråde der kollapser. Tror mest det er fordi kalechen sidder for stramt.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

12-04-2015, 21:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Kan manglende imprægnering være årsagen ?
Ved godt at det i princippet "kun" tætner presseningen, men kan det også blødgøre syningerne, så de ikke "går" ? Nogen erfaringer ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-04-2015, 07:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini
Kan manglende imprægnering være årsagen ?
Ved godt at det i princippet "kun" tætner presseningen, men kan det også blødgøre syningerne, så de ikke "går" ? Nogen erfaringer ?
|
Jeg tror du har ret i at det måske vil kunne forlænge levetiden hvis man bruger en imprægnering som beskytter mod solen og bibeholder "elasticiteten i kalechen, men jeg har heller ingen praktisk erfaring med det.
Men produkter som dette kunne måske være en mulighed:
http://www.nikwax.com/en-gb/products...?productid=498
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

13-04-2015, 08:54
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Tror bestemt ikke imprægnering er årsagen. Den har fået hvert år.
Det er lidt som når jeg skal have min jakke på fra jeg var 18. Den kan jo ikke lynes længere pga større omkreds, men lynes skal den, og så er der noget der må give efter.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-04-2015, 10:22
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Har talt med Schultz Kalecher i Kolding.
"Der er ikke noget at gøre. Køb en ny".
Tror nu jeg prøver med nål og tråd lidt endnu.
Eller denne simple løsning http://www.canvas-boat-cover-and-rep...t-zippers.html
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-04-2015, 10:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Spørgsmålet kan være, om én årlig gang imprægnering er tilstrækkeligt...
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,084
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, bender |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:21.