Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 157
1 medlemmer og 156 gæster
axiontLitog
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Er du påvirket af finanskrisen - og hvor længe varer den?
Nej jeg har intet mærket til den 17 48.57%
Ja jeg har mærket konsekvenserne af krisen 10 28.57%
Jeg tror krisen er ovre på under 1 år 5 14.29%
Jeg tror krisen varer mere end 1 år 18 51.43%
Multiple Choice afstemmning. Stemmer: 35. Du må ikke afgive din stemme

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 02-12-2008, 22:41
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
læste lige at GM skal fyre 31.500 mand og de vil sælge SAAB
det er sgu noget af en slat
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-12-2008, 18:27
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Ja de er nødt til at gøre noget

Men hvem vil eje SAAB det er jo ikke hvad det var - i dag er det en "relabled" Opel - og Volvo hvem mon vil købe dem? de er heller ikke hvad de har været på personbilsfronten - det er jo mest relablede Förd de laver

GM som jo er hårdt ramt producerer jo for øvrigt vores Mercruiser/Volvo maronemotorer - men mon ikke industri motor divisionen overlever?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2008, 08:22
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Hvad med bådbranchen - er der nogen der ved hvordan Brunswich etc klarer sig i disse krisetider?

Jeg læste at askeladen i norge er gået konkurs men har ikke hørt om andre bådmærker der er kuldsejlet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-12-2008, 11:54
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Hvad med bådbranchen - er der nogen der ved hvordan Brunswich etc klarer sig i disse krisetider?
Brunswick er også under pres. De har lukket 12 fabrikker i de seneste 2 år som det kan læses her: http://www.brunswick.com/news/newsst.../2/1226409.php hvor de beskriver den seneste lukning af en fabrik.

Brunswicks resultatet for 3. kvartal er beskrevet her: http://www.brunswick.com/news/newsst.../1/1216564.php.

Brunswick havde totalt set et stort underskud på 591.4 millioner USD ud af en omsætning på 1,04 mia USD. Umiddelbart ser de tal helt katastrofale ud men de har regnsskabsført store udgifter som jeg ikke helt hvad betyder: 374 millioner USD for goodwill og 121 millioner for tradename.

Marine motor divisionen tabte 8,6 millioner USD ud af en omsætning på 449 millioner USD hvoraf 12,9 millioner USD blev brugt på omstruktureringer og 4,5 millioner i "tradename impairments".
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-12-2008, 12:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Brunswick havde totalt set et stort underskud på 591.4 millioner USD
Hvis man fordeler Brunswicks underskud ud på hele året ( 365 dage ), så har det kostet ca. 1.6 mill. USD om dagen at holde åbent i 2008....

Omregnet til danske kroner, har hver dag i 2008 kostet Brunswick ca. 8.50 mill. DKK...Det er også en slags penge i disse tider.

Gad vide om de lader nogle af de dårligst rentable firmaer i gruppen gå konkurs i løbet af 2009 ?

Selvom Brunswick er store, kan de ikke holde til en økonomisk rutchetur igennem længere tid.

Bortset fra det, så har jeg set at ShipShape ( det er i samme hus som det konkursramte Stones Invest ) på Rungsted Havn kører en lidt utraditionel prispolitik...."Kom og byd på alle vore både". Går man med tanker om at gøre en god handel med en ChrisCraft, Four Winns eller Sunseeker, så ville jeg kigge forbi ShipShape Rungsted Havn.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-12-2008, 16:06
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Fuck finanskrisen;)

Yees sir! så fik jeg lige solgt min Passat.. Kæft man bliver rørt som "brugtvognsforhandler" af finanskrisen.

i sommers solgte jeg biler på 1-uge 14dage.

Har haft passaten i 2mdr:/

Men nu den endenlig solgt

Nu skal min flyvemaskine bare på plader
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-12-2008, 20:04
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Brunswick er også under pres. De har lukket 12 fabrikker i de seneste 2 år som det kan læses her: http://www.brunswick.com/news/newsst.../2/1226409.php hvor de beskriver den seneste lukning af en fabrik.

Brunswicks resultatet for 3. kvartal er beskrevet her: http://www.brunswick.com/news/newsst.../1/1216564.php.

Brunswick havde totalt set et stort underskud på 591.4 millioner USD ud af en omsætning på 1,04 mia USD. Umiddelbart ser de tal helt katastrofale ud men de har regnsskabsført store udgifter som jeg ikke helt hvad betyder: 374 millioner USD for goodwill og 121 millioner for tradename.

Marine motor divisionen tabte 8,6 millioner USD ud af en omsætning på 449 millioner USD hvoraf 12,9 millioner USD blev brugt på omstruktureringer og 4,5 millioner i "tradename impairments".
Fandt lige deres aktie - uha den er faldet enormt dens kurve ligner Amagerbankens - Roskilde banks etc
Attached Images
File Type: png iserver.png (11.0 KB, 6 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #8  
Gammel 22-12-2008, 09:15
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Ja som jeg skrev tidligere regner de med at kunne klare sig med de både de har på lager til sæsonen 2009 uden at genåbne fabrikken
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #9  
Gammel 02-01-2009, 12:43
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
En af vore gamle kunder i min mors grossistforretning - BIVA Møbler - er gået i betalingsstandsning.

Firmaet har godt nok en egenkapital på 170 mill., men desværre en gæld på ca. 400 mill. ( oplysninger fra dagspressen ).

I dag er en af vore store svenske leverandører gået konkurs. Heldigvis kan vi købe lignende produkter som deres rundt omkring i Europa, men den svenske krone er attraktiv at handle med, når kursen er langt nede, som den har været igennem længere tid.

2009 starter ikke alt for godt.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #10  
Gammel 20-12-2008, 09:04
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
GM som jo er hårdt ramt producerer jo for øvrigt vores Mercruiser/Volvo marinemotorer - men mon ikke industri motor divisionen overlever?
Hvis salget af nye både falder, så mister GM sikkert interessen for at producere motorer til maritimt brug.

Jeg så en udsendelse på svensk tv forleden dag ang. markedssituationen for Volvo og Saab. Hvis Volvo og Saab ikke fornyer sig - og laver billigere og bedre biler - så er deres eksistens grundlag alvorligt truet, var kommentaren fra førende svenske bileksperter.

Situationen i Tyskland er mere eller mindre den samme. For 20-25 år siden, var den tyske Autobahn domineret - det ved ENN uden tvivl alt om - af BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford, Audi og VW, men som tiden er gået og med en strammere økonomi - specielt efter genforeningen i 1989 - har den tyske borger valgt at kigge efter billigere biler, der er produceret uden for Tyskland. Japanske, koreanske og franske biler er absolut ikke sjældne på de tyske veje længere og heller ikke i fremtiden.

Hvis jeg ser på møbelmarkedet, hvor jeg også arbejder til daglig, er det discountbutikkerne der har gode tider i øjeblikket. JYSK har offentliggjort deres regnskab for 2007/2008, og det viser et overskud på kr. 550 mill. Det er det største overskud i firmaets historie. IKEA har ligeledes et tordende overskud både i Danmark men også på verdensplan. Den dyrere kundegruppe, der førhen købte møbler i "Mærkevarebutikkerne", er nu blevet kunde i JYSK, IKEA mv., uden tvivl fordi økonomien ikke er til at købe dyrt ind. Den udvikling vil fortsætte indtil finanskrisen aftager, markedet bliver stabiliseret, hussalget boomer igen og folk ikke frygter arbejdsløsheden.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,567
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, axiontLitog
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden