Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Drevet

Drevet Problemer med drevet (Z-drev, V-drev påhængsmotordrev, fast aksel) - stil dit spørgsmål her.

» Online brugere: 124
1 medlemmer og 123 gæster
Margaretaql
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-08-2015, 19:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Milky oil, er tegn på vandindtrængen.

Utætheden skal findes, repareres, drevet trykprøves og monteres igen.

Jeg ville nok slutte sejlsæsonen nu - et nyt drev til din båd koster boxen, hvis det overhovedet kan leveres igennem Volvo Penta......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-08-2015, 08:12
Bekker's Avatar
Bekker Bekker er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
Indlæg: 77
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Milky oil, er tegn på vandindtrængen.

Utætheden skal findes, repareres, drevet trykprøves og monteres igen.

Jeg ville nok slutte sejlsæsonen nu - et nyt drev til din båd koster boxen, hvis det overhovedet kan leveres igennem Volvo Penta......
Tror desværre også du har ret, men jeg havde dog et lille håb om at hvis jeg skiftede olien et par gange i løbet af sæsonen, så kunne det lade sig gøre at sejle sæsonen ud og derefter foretage en reparation - Men det er nok ønsketænkning

Ingen tvivl om at et renoveret drev koster kassen, så håber det lader sig gøre at reparere det!
__________________
Mvh Michael

Four Winns 268 '04
VP 5,7 OSXi 320HK V8
XDP Composite Drev
Reply With Quote
  #3  
Gammel 04-08-2015, 09:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Bekker Se indlæg
Tror desværre også du har ret, men jeg havde dog et lille håb om at hvis jeg skiftede olien et par gange i løbet af sæsonen, så kunne det lade sig gøre at sejle sæsonen ud og derefter foretage en reparation - Men det er nok ønsketænkning

Ingen tvivl om at et renoveret drev koster kassen, så håber det lader sig gøre at reparere det!
Det er gambling at fortsætte sejladsen med så tydelige symptomer på vandindtrængen i et drev.

Reservedele og ikke mindst et nyt drev - hvis ikke det er udgået hos VP - er stjerne kostbart. Det koster så joden den ryster.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,086
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Wirelessuub
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden