Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 193
0 medlemmer og 193 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 24-09-2017, 13:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Et drev med konuskobling er vejen frem, når der er dieselmotor monteret.

Bemærk, at Mercruiser bruger klokobling på deres Alpha drev, hvor der er monteret 1.7 DTI motor.

Hvis du vil have skiftet dit drev til et BRAVO 1, så skal du også skifte hele transommen, og motoren skal afmonteres.

500Nm lyder af meget, men det er ikke umuligt. Hvilket omdrejningstal er det målt ved ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-09-2017, 07:28
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Konge projekt !

Som Ovenstående beskriver, er der vist ikke mange andre succes historier med diesel + alpha drev end 1.7Dti motorene. Men det virker tilgengæld også rigtig godt

Der er os den mulighed at sætte et volvo dp 290 drev og transom på i stedet.

Det er ikke ret mange uger siden jeg har prøvet en Regal 260 med en Mercedes 320CDi motor i, her er der Volvo DP290 bag.

Sidste år prøvede jeg en SeaMaster 33 med en Diemax ( magen til din ) med Volvo DP290.

Til fælles er at det spiller RIGTIG godt sammen.

Hvis man skulle vælge et alternativ men det er os ret bekosteligt så skulle det være Bravo III
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-09-2017, 11:16
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
De ældre VP Aquamatic drev kræver en ændring i agterspejlet, så det ville jeg se bort fra. Hertil også, at fremkommeligheden af AQ290 ( bør være soloprop til den båd ) og tilhørende transom, er svært at støve op som brugbart i lettere brugt udgave - de har immervæk snart mange år på bagen.

EDIT: Mercruiser Bravo transom med BRAVO I, eller Volvo Penta SX med transom og drev. Soloprop på begge. Begge løsninger virker.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,037
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, TiffaniJtl
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden