|
 |

04-01-2018, 09:01
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2017
Bopæl: Kolding
Indlæg: 13
|
|
Hej Per
Det lyder super
Ud fra dette må det være det korte nav på båden.
Skal jeg forstå det sådan at du ville vælge (uden ansvar selvfølgelig) 14x17 propel med 4-blade?
Lige et PS: AQ140a har kun 125 hk, desværre :-(
mvh
HC
|

04-01-2018, 09:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Der findes faktisk ikke originale 4 bladede propeller til 280 drev, så skal der 4 bladet på den, er det enten en propulse, eller en uoriginal. Så vidt jeg ved, er de uoriginale propeller den type der passer på Mercruiser drev, altså med udstødning i navet, som blot har fået udskiftet navet.
Skal der 4 bladet på den, vil jeg nok foretrække propulse, så det er muligt at fintune.
Skal der 4 bladet fast propel på den, vil jeg måske gå lidt ned i stigning.
Med 280 drev, burde det være lang nav.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

04-01-2018, 13:38
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2017
Bopæl: Kolding
Indlæg: 13
|
|
Hej Miss M og Per
Jeg cykler lidt rundt i de str. på propeller.
Har lige lagt nogle billeder ind med mål på gamle propeller og aksel.
Håber I gider bruge 2 min. på at se dem :-)
pft
HC
|

04-01-2018, 14:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Akslen er lang nav
Propellen er kort nav
Det vil sige, at hvis du skal have en langnavs propel på, skal du bruge en anden propelmøtrik.
Langnavs propeller har et større bladareal. Jeg tror ikke at det vil være aktuelt at bruge dem, i dit tilfælde.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

05-01-2018, 09:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Har kigget i min reservedelsbog angående propellere.
Drev VP 280:
Venstre drejet propel ( kort nav 95mm ), varenummer 814627
Højre drejet propel ( kort nav 95mm, varenummer 814632
Propelstr.; 14" x17"
3-bladet aluminium.
Min leverandør har dem i restordre på ubestemt tid.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-01-2018, 09:35
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2017
Bopæl: Kolding
Indlæg: 13
|
|
Hej igen
Lyder rigtigt hvad du skriver Per. Jeg takker mange gange
Miss M:
Super med den info.
Må jo nok se om jeg kan finde et alternativ så
Evt med anden propelmøtrik så.
Ud fra alle Jeres meldinger kunne jeg godt overveje en 4 bladet for at få den hurtigere op af vandet.
Mvh
HC
|

05-01-2018, 10:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Stingray Hydrofoil KAN være en mulighed til undermotoriserede både.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,157
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AlisoRomy |
|