|
 |

17-07-2019, 18:00
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Øv, så fik jeg sat nye tændrør i og byttede rundt på tændspole 1 og 2. Tjekkede også benzinen i benzinpumpen - ingen vand.
Kører nu om muligt endnu dårligere og kan knap nok starte. Tjekkede tændrør og der er STADIGVÆK cylinder 2, der ikke starter. Det er svært at vurdere om tændrøret blev vådt (om injectoren har sprayet benzin ind). Jeg prøver at lægge et billede om af de nye og gamle tændrør 1 og 2. Tændrør 1 var i øvrigt vildt sodet efter 5 min i tomgang.
Er jeg mon tilbage ved at det er injectoren? Den er pænt pebret men hvis det er det der skal til?
|

17-07-2019, 21:52
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
Øv, så fik jeg sat nye tændrør i og byttede rundt på tændspole 1 og 2. Tjekkede også benzinen i benzinpumpen - ingen vand.
Kører nu om muligt endnu dårligere og kan knap nok starte. Tjekkede tændrør og der er STADIGVÆK cylinder 2, der ikke starter. Det er svært at vurdere om tændrøret blev vådt (om injectoren har sprayet benzin ind). Jeg prøver at lægge et billede om af de nye og gamle tændrør 1 og 2. Tændrør 1 var i øvrigt vildt sodet efter 5 min i tomgang.
Er jeg mon tilbage ved at det er injectoren? Den er pænt pebret men hvis det er det der skal til?
|
Ser ud til at der en "indexing" procedure når tændrør monteres i en Etec, har du fuldt den procedure?
|

17-07-2019, 22:38
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Nej, de er monteret efter behag. Tjekker ligeved indexeringsprocedure er. Lægger også billeder af tændrør op. Tænker at det er rimelig skidt at køre med dårlig dyse på en 2-takter. Jeg får jo ikke smurt cylinderen:/
Tændrørene til venstre har siddet på samme pos med forskellige tændspoler. Det har rørene til højre også, men de lader til at have været tæt på en forbrænding
|

17-07-2019, 22:46
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Ok, nu er jeg med på indexering. Nej, det har jeg ikke. Det lyder som om det er noget hvor man lige får den sidste procent ud af motoren. Jeg tror slet ikke at cylinderen tænder.
|

18-07-2019, 08:10
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Det næste jeg har tænkt mig er:
- fjerne alle tre tændrør
- stikke papstrimler ind i hullerne
- tørne motoren 5 sekunder
- se om cylinder 2's strimmel er tør
Er den det tænker jeg at jeg må have en ny injector. Kan man skifte den selv?
|

18-07-2019, 08:21
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Dit tændrør nummer 2 var oprindeligt vådt, det burde være tegn på at brændstof sprøjtes ind i cylinderen.
Men i anden omgang var du i tvivl om der var brændstof på tændrøret i cylinder 2?
Har du læst i service manualen?
Jeg fandt en for sjov til din motor på nettet, og efter at have læst en lille smule i den, så tror jeg at det bedste er at bruge en tester til at fejlsøge på motoren.
Det kan hurtigt blive dyrt i reservedele hvis man skifter dele som ikke fejler noget, men problemet er at forhandlerne har travlt lige nu så de ikke har tid til at se på din motor?
|

18-07-2019, 10:10
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
Det er rigtigt, Brian. Og tak for hjælpen med det hele. Jeg har også snakket rigtig meget med Finn, som du har anbefalet, og jeg har evt en aftale med Strandby marine når han er tilbage fra ferie.
Jeg har dog læst en tråd i et forum for Evinrude-ejere og der er en der beskriver præcis samme fejl som mig, og har gjort det samme som mig.
Han sluttede af med pap-strimmel-testen og fik en ny dyse på.
Jeg har læst at man kan bruge diagnosticeringværktøj til at handtere en injector-data-fil??? Derfor er jeg i tvivl om det er plug'n play.
|

25-07-2019, 21:28
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
Nej, de er monteret efter behag. Tjekker ligeved indexeringsprocedure er. Lægger også billeder af tændrør op. Tænker at det er rimelig skidt at køre med dårlig dyse på en 2-takter. Jeg får jo ikke smurt cylinderen:/
Tændrørene til venstre har siddet på samme pos med forskellige tændspoler. Det har rørene til højre også, men de lader til at have været tæt på en forbrænding
|
Bare rolig mht. smøring. det er jo ikke en knallertmotor du har. en Etech smører lejer direkte.
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
|

09-08-2019, 12:52
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
|
|
SÅ!!! Har fået skiftet dyse #2 og motoren kører som en drøm. Jeg bilder mig ind at den sejler bedre end nogensinde før i min ejertid, så måske har dysen været dårlig længe. Der er ikke logget nogen fejl og dysen arbejder når den tilsluttes strøm men der kommer ikke noget benzin.
Fik den skiftet til en brugt dyse med fuld garanti hos Finn til en yderst rimelig pris. Han har en afgrundsdyb viden om Evinrude.
Tak til dig BrianL for al hjælpen undervejs. Det var med din hjælp at vi fandt fejlen.
|

09-08-2019, 20:49
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Christopher
Tak til dig BrianL for al hjælpen undervejs. Det var med din hjælp at vi fandt fejlen.
|
Det var så lidt, jeg er glad for at høre at motoren kører rigtig godt nu.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|