|
|
 |

13-12-2008, 18:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
|
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

13-12-2008, 23:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det lyder som om du kan forvente en megaregning - alene ht pumpen koster en bondegård specielt hos Hyundai
Det du beskrev lyder ikke som et brændstofrelateret problem men som et elektrisk - toppunktsgiver eller motorstyring
|
Dyserne skal i hvert fald ikke udskiftes. De fejler intet.
Motorstyringen eller toppunktsgiver skal KUN udskiftes såfremt det afhjælper problemet, og hvis motortesteren beretter om fejl i disse enheder.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

14-12-2008, 10:13
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

14-12-2008, 12:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Hold os opdateret om hvad problemet er rolf
|
Det er stadig et mysterium for mig, at værkstedet ikke har udført en motortest inden de adskiller hele motoren. Ville det ikke være alm. praksis ?
I bliver holdt opdateret omkring det videre forløb med bilen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

14-12-2008, 14:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

14-12-2008, 15:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Jo det ville være det et normalt professionelt værksted ville gøre før de begyndte at skifte motoren ud stump for stump
Men formentligt ved de nada om dieselmotorer sådan er det ofte på personbilsværksteder - og så skifter de ud fra en ende af indtiæl de ved en tilfældighed rammer den del der er deffekt
|
Jeg kontakter værkstedet i morgen og fortæller på en pæn og ordentlig måde, at de på ingen måde skal opfatte min bil som værende "forsøgsmodel", for at finde årsagen til den ujævne motorgang.
Nu har de udskiftet højtrykspumpen - som altså intet fejlede - og lur mig, om jeg ikke får lov til at betale for den......
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-12-2008, 13:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har talt med værkstedet for kort tid siden, men der er intet nyt omkring fejlårsagen til den ujævne motorgang.
Iflg. værkføren, har der været tilsluttet en motortester, men der meldes tilsyneladende ikke om fejl..... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,244
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, HalliePalf |
|