Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 244
1 medlemmer og 243 gæster
Akiboxawek
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-12-2008, 09:38
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Så Rolf, nu fik jeg mit stempel efter mine "Hård prøvede forældre" havde hentet det

nu går det helt storer arbejde igang, vi satser på at få blokken samlet igen idag, så har jeg hele dagen i morgen til at få resten samlet, men der lidt vej endnu )
Reply With Quote
  #2  
Gammel 20-12-2008, 10:08
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Anders kr Se indlæg
Så Rolf, nu fik jeg mit stempel efter mine "Hård prøvede forældre" havde hentet det

nu går det helt storer arbejde igang, vi satser på at få blokken samlet igen idag, så har jeg hele dagen i morgen til at få resten samlet, men der lidt vej endnu )
Det lyder godt. Glæder mig til at høre resultatet, når motoren er samlet og startet op. Selvfølgelig også til en prøvetur, når vejret tillader det.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-12-2008, 14:25
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Har lige talt med anders - der er 2 revne stempler og mindst en foring der er så medtaget at den skal bores

Så der er nu kun 1 vej det er 4 overstørrelses stempler og 4 x boring samt nye pakninger etc etc det er sku en dyr affære for anders det her

Måske Anders du skulle overveje at få en short block fra USA altså en renoveret blok med stempler krumtap mv jeg tror det kan gøres til samme pris og så er alt renoveret i den - jeg finder lige nogle link
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-12-2008, 14:33
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Se her anders

http://www.maxrules.com/fixmercpowerhead.html

Eller her

http://www.seilermarine.com/outboard..._powerhead.htm

Jeg tror det bedre kan betale sig at købe et renoveret powerhead så er alt også nyt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-12-2008, 15:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Med et renoveret powerhead, er omkostningerne i omegnen af DKK. 18000,- incl. forsendelse, moms og told.......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-12-2008, 16:24
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Ja, puha en dag, vi er gået i tænke box for at finde bedst mulige løsning,
Reply With Quote
  #7  
Gammel 20-12-2008, 16:30
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Der kan nok forhandles om den pris - men ca 12-14 skal han regne med - tilgængæld bliver en tvivlsom renovering af den han har ligeså dyr inden han er færdig og så har han ingen sikkerhed for at krumtap plejlstænger lejer etc er i orden - så jeg ville anbefale en ombytnings shortblok

Skal blokken renoveres så ville jeg købe stemplerne og køre over til malmø motorrenovering med dem og blokken - de har det rigtige grej til at flugtbore den og får de stemplerne med kan de lave en 100% opmåling etc

Malmø motorrenovering kan findes her www.mmr.nu

de tager 2606,- Skr (altså ca 1800 Danske) for at bore en 4 cylindret motor - priserne er incl moms

Malmø motorrenovering er dygtige jeg har brugt dem mange gange og de har "state of the art" udstyr en cylinderboringsmaskine ser sådan ud:

__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #8  
Gammel 20-12-2008, 16:32
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Fårk man! Tarvelig julegave

Enn: Du skal jo ikke samle maskinen hvis du er i tvivl om dine plejlstænger osv har taget skade. Når du har det hele ude kan du ligeså godt få det efterset og skifte plejllejer det jo ingen sag når du står med det og så er det jo som nyt. Så om det er en Shortblock eller Home-made er vel lige fedt. Tror nu man kan spare nogle gysser ( det sjoveste ) ved at få det ordnet selv.

Nicolaj
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 20-12-2008 kl. 16:35. Begrundelse: Læste forkert.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Johnson 3.5 Albjerg Motor 12 11-09-2009 08:25
Labrador 14,3 - 140hk opsætning. Lasse D Drev og propeller 1 30-06-2009 20:34
1960 Johnson JH ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 3 12-12-2008 08:32
Fin Johnson 15 hk ENN Salg af motor 0 06-10-2008 17:46
4hk johnson Casper T Salg af motor 12 04-09-2008 17:17

» Statistikker
Medlemmer: 128,019
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, drFY4NimB2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden