Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 258
0 medlemmer og 258 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-01-2009, 07:44
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Tak fordi du forsøgte, men nu tror jeg at jeg prøver at tætne manifolden udefra, så må vi se hvordan det går.

Tak til jer alle for gode indlæg.....
Hvor stort er hullet i manifoldet ? Manifoldet er i støbejern - så hudt jeg hvisker - så måske en dygtig smed kunne svejse det for dig ?

Hvis manifoldet afmonteres, skal der nye pakninger til. De kan heldigvis skaffes overalt til gode priser. Her bliver man ikke flået...endnu..
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-01-2009, 08:48
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Question

Hullet er ikke ret stort, kunne bare se at der var vådt udenpå manifolden. Muligvis bare en lille revne?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-01-2009, 08:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
bare en lille revne?
Måske pga. frostsprængning.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-01-2009, 08:59
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Tror det ikke. Motor er blevet skyllet igennem med frostvæske inden den blev parkeret. Der står inde i en uopvarmet hal, men der skal en del til før det rigtig fryser derinde...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-01-2009, 09:32
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
med den rigtige tråd så kan den godt svejses/slagloddes men ved støbejern er det bedst at varme emnet godt op inden svejsning så du ikke får flere små revner. du må prøve den lokale smed.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-01-2009, 08:55
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Question Hvad nu hvis.....

Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-01-2009, 09:59
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
det kan du godt men kun en kort øjeblik. din motor har ry for at være god til at ødelægge toppakninger
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-01-2009, 10:01
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Det sidste tror jeg sagtens du kan. Jeg kan godt få den svejset for dig hvis det er. Min bedste ven er hammer dygtig til det skidt og har elektroder. Så hvis det bliver nødvendigt kan du bare sige til.

Nico
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 14-01-2009, 16:46
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
Normalvis skal man ikke spøge med at starte uden vand, men når du piller impelleren ud og kun kører et øjeblik, til der kommer noget varme på manifolden (og det gør der rigtig hurtigt) så overlever maskinen det nok.

Jeg starter selv min V6'er uden vand, et øjeblik i laden, inden impelleren kommer i, blot for at konstatere, om den kan starte, inden den kommer i vandet. Nu er der så varmeveksler på den, så der går lidt tid inden den er rødglødende, men jeg gjorde det også før.

Sæt i øvrigt dækslet på igen, når du har taget impelleren ud og vil starte den. Hvis der står lidt vand i systemet, kan du risikere at den skyder det baglæns igennem kølekanaler, ind til pumpen. Det er fordi kontraklappen i udstødningen holder igen på udstødningsgassen og så må det finde andre veje. Plaaaaaaaassskk kan det sige, har prøvet :-)
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Manifold til Volvo Penta B30 motor. Miss Mancini Motor 2 19-08-2009 12:48
Indsugnings manifold GM- V8 nicolajjetrider Køb 4 09-06-2009 10:09

» Statistikker
Medlemmer: 128,033
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Karol6775
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden