» Online brugere: 258 |
0 medlemmer og 258 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

13-01-2009, 07:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Tak fordi du forsøgte, men nu tror jeg at jeg prøver at tætne manifolden udefra, så må vi se hvordan det går.
Tak til jer alle for gode indlæg.....
|
Hvor stort er hullet i manifoldet ? Manifoldet er i støbejern - så hudt jeg hvisker - så måske en dygtig smed kunne svejse det for dig ?
Hvis manifoldet afmonteres, skal der nye pakninger til. De kan heldigvis skaffes overalt til gode priser. Her bliver man ikke flået...endnu.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-01-2009, 08:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Hullet er ikke ret stort, kunne bare se at der var vådt udenpå manifolden. Muligvis bare en lille revne?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

13-01-2009, 08:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
bare en lille revne?
|
Måske pga. frostsprængning..... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-01-2009, 08:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Tror det ikke. Motor er blevet skyllet igennem med frostvæske inden den blev parkeret. Der står inde i en uopvarmet hal, men der skal en del til før det rigtig fryser derinde...
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

13-01-2009, 09:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
med den rigtige tråd så kan den godt svejses/slagloddes men ved støbejern er det bedst at varme emnet godt op inden svejsning så du ikke får flere små revner. du må prøve den lokale smed. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

14-01-2009, 08:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Hvad nu hvis.....
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

14-01-2009, 09:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
|
det kan du godt men kun en kort øjeblik. din motor har ry for at være god til at ødelægge toppakninger 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

14-01-2009, 10:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Det sidste tror jeg sagtens du kan. Jeg kan godt få den svejset for dig hvis det er. Min bedste ven er hammer dygtig til det skidt og har elektroder. Så hvis det bliver nødvendigt kan du bare sige til.
Nico
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

14-01-2009, 16:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
|
Normalvis skal man ikke spøge med at starte uden vand, men når du piller impelleren ud og kun kører et øjeblik, til der kommer noget varme på manifolden (og det gør der rigtig hurtigt) så overlever maskinen det nok.
Jeg starter selv min V6'er uden vand, et øjeblik i laden, inden impelleren kommer i, blot for at konstatere, om den kan starte, inden den kommer i vandet. Nu er der så varmeveksler på den, så der går lidt tid inden den er rødglødende, men jeg gjorde det også før.
Sæt i øvrigt dækslet på igen, når du har taget impelleren ud og vil starte den. Hvis der står lidt vand i systemet, kan du risikere at den skyder det baglæns igennem kølekanaler, ind til pumpen. Det er fordi kontraklappen i udstødningen holder igen på udstødningsgassen og så må det finde andre veje. Plaaaaaaaassskk kan det sige, har prøvet :-)
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,033
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Karol6775 |
|