» Online brugere: 213 |
0 medlemmer og 213 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

01-02-2009, 09:02
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Her er nogle billeder sf drev stander samt spec. værktøj.
|

01-02-2009, 12:54
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Thomas E.
Her er nogle billeder sf drev stander samt spec. værktøj.
|
De ser begge virkeligt fine ud Thomas - har du selv fabrikeret dem? hvad er prisen på en sådan stander til drevet?
Jeg kan specielt godt lide at der er hjul på, bælg værktøjet har jeg set på e-bay men det var til udstødsbælge dit er vist til selve drivaksel bælgen?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-02-2009, 13:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

01-02-2009, 13:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Jeg er frisk på at svejse nogle stande og male dem. Hvad vil i give?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

01-02-2009, 13:21
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
|
Man bør årligt afmontere drevet og kontrolere bælge smørre splines etc samt kontrolere motorens opretning
Nogen gør det aldrig i hele motorens levetid - og har ikke problemer med det men det fagmæssige korrekte er at afmontere det årligt for eftersyn af bælge smørring etc.
Selve afmonteringen er en enkel sag - kan gøres på ca 5-8 minutter monteringen ligeså så det er ikke det store arbejde og så ved man at alt er klart til en ny sæsson
Når man afmontere det er en drevstander en god ting da drevet er forholdsvis tungt (et alpha/sx vejer lidt under 50 kg)
Nogle afmonterer drevet i efteråret og genmonterer det om foråret - så er drevet (og båden) heller ikke udsat for så stor tyveririciko, jeg tilhører selv den kategori - jeg har så et "dæksel" et "stor-it" cover jeg monterer der hvor drevet har siddet - man kan også bare sætte en plasticpose over hvis båden skal stå uden drev på i længere tid
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-02-2009, 15:31
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
|
at lade drevet sidde på båden når båden står på en offentlig bådplads er det samme som at invitere til at stjæle den. det tager 5 min at afmontere den og det sker desværre tit at der forsvinder et drev.
fordelen er at man kan kontrollere lejer og bælge samt at få smurt alle steder.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

01-02-2009, 17:46
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Drev stander
Hvis der er nogle der er intresseret kan jeg lave disse drev standere til 500,00 Kr.
pr. stk. standerene er med hjul og justerbar højde.
det gør det lidt nemmere at tage drevet af trim drevet ned og kør drevstanderen under drevet og juster standeren så det bære på drevet og så er det lige til at køre væk.
Mvh Thomas
|

01-02-2009, 18:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Det er en fin stander - og smart da man kan justere højden
Jeg har bestilt 1 stk hos Thomas da prisen må siges at være meget favorabel
Fedt at en tager sig tid til at konstruere og bygge en drevstander - det er der jo en del der har efterlyst
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-02-2009, 20:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Det er en fin stander - og smart da man kan justere højden
Jeg har bestilt 1 stk hos Thomas da prisen må siges at være meget favorabel
Fedt at en tager sig tid til at konstruere og bygge en drevstander - det er der jo en del der har efterlyst
|
Til næste Værkstedsdag viser jeg en motoriseret drevstanden/arbejdsstation...
Måske vi kunne få Thomas E til at fremvise sin egen til samme arrangement ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

01-02-2009, 20:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Thomas E.
Hvis der er nogle der er intresseret kan jeg lave disse drev standere til 500,00 Kr.
pr. stk. standerene er med hjul og justerbar højde.
det gør det lidt nemmere at tage drevet af trim drevet ned og kør drevstanderen under drevet og juster standeren så det bære på drevet og så er det lige til at køre væk.
Mvh Thomas
|
Den stander er rigtig fin, Ikke overdesignet, Og simpel i sin konstruktion.
Lidt leg med farverne, Og så ser den solid ud.
Sådan skal en stander da laves.
Thumbs up Herfra.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

01-02-2009, 14:34
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
De ser begge virkeligt fine ud Thomas - har du selv fabrikeret dem? hvad er prisen på en sådan stander til drevet?
Jeg kan specielt godt lide at der er hjul på, bælg værktøjet har jeg set på e-bay men det var til udstødsbælge dit er vist til selve drivaksel bælgen?
|
Jeg har selv fabrikeret dem og jeg vil da lige regne på hvad det skal koste sådan et stativ for jeg overvejer da at starte en mindre produktion af dem.
Så der kommer en pris senere i dag.
tangen er til udstødningsbælgen og den er også super nu er det ingen sag at montere den.
billedet er med et bravo 2 drev
Mvh Thomas
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,419
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, BobGah |
|