Spørgsmål til køb og vurdering af bådSkal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.
Rart med lidt links..
Du har helt ret i indkøbsprisen kontra genslagsværdien - jeg tænkte mere på det procentuelle tab som givetvis vil være højere i en mere ukendt båd kontra en kendt.
Den ser bestem ganske lækker ud materiale mæssigt.. Langt Det meste af materielerne er i stål, og ikke plastic som mange bl.a. us-mærker bruger, det er klart et plus.
Personlig syntes jeg at Askeladden 565 er noget frækkere at se på og så kan der jo sidde en 150hk bagpå , men hvis den samtidigt er 30 % dyrere tja så kan det jo være lige meget.
Hvor skal det være styrpultsversionen og ikke Bowrideren? bowrideren tror jeg du vil have nemmere ved at sælge plus at jeg mener at brugsværdien er langt størrere. Vi har jo desværre ikke alt for mange sommeraften (+ 20 gr.) så det er ofte godt at krybe ned bar en vindskærm, det gælder ikke kun for kaptajnen
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Det med bowrider skal man lige overveje , jeg købte en bowrider her sidste gang idet jegsyntes det var smart at man kunne udnytte hele båden når man var ude - men i praksis så er bowsektionen altid dækket af under sejlads så det er begrænset hvad gavn den har gjort
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Jeg ved ikke om denne kunne have din interesse Skibsplast 555HT den tror jeg også lige vi har besluttet at den skal med på messen sammen med skibsplast 660 DC så den kan du se live på messen hvis du har lyst. http://www.skibsplast.no/index.php?m...p_id=15&meny=1
Det eneste jeg ville tænke over er nok at en askeladen Både måske har et større værditab efter de er gået konkurs.
Det eneste jeg ville tænke over er nok at en askeladen Både måske har et større værditab efter de er gået konkurs.
HT både er jeg ikke interesseret i, selvom de er velegnet når man troller. Jeg syntes toppen tager for meget af pladsen, og den ender ofte med at blive fyldt med alt muligt, redningveste, fiskegrej osv.
Har du Skibsplast 555 Vector med på messen?
Hvis det skulle ende med at produktionen af Askeladden skulle stoppe pga. konkursen (jeg tror nu de overlever, evt. opkøbt som andet mærke) kan det vel omvendt også betyde at visse vellykkede modeller vil holde prisen rigtig godt, da de vil blive eftertaget med tiden??
Rart med lidt links..
Du har helt ret i indkøbsprisen kontra genslagsværdien - jeg tænkte mere på det procentuelle tab som givetvis vil være højere i en mere ukendt båd kontra en kendt.
Den ser bestem ganske lækker ud materiale mæssigt.. Langt Det meste af materielerne er i stål, og ikke plastic som mange bl.a. us-mærker bruger, det er klart et plus.
Personlig syntes jeg at Askeladden 565 er noget frækkere at se på og så kan der jo sidde en 150hk bagpå , men hvis den samtidigt er 30 % dyrere tja så kan det jo være lige meget.
Askkeladden 565 er da også mit førstevalg, jeg syntes den er blevet rigtig vellykket designmæssigt, og selv om modellen efterhånden er 6-7 år gammel, er der ikke mange at finde på brugtmarkedet. Det siger måske også lidt om at folk er meget tilfredse med dem. (eller også er der ikke solgt ret mange :-) ) I øvrigt er det lidt spøjst at 565'eren er godkendt til max 150 hk, og Askeladden så på deres hjemmeside markedsfører den med 175 hk på alle billeder i galleriet!!!
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hvor skal det være styrpultsversionen og ikke Bowrideren? bowrideren tror jeg du vil have nemmere ved at sælge plus at jeg mener at brugsværdien er langt størrere. Vi har jo desværre ikke alt for mange sommeraften (+ 20 gr.) så det er ofte godt at krybe ned bar en vindskærm, det gælder ikke kun for kaptajnen
De mgl. aftener med +20 grader i kombination med at min. 7-10 m/s efterhånden er daglig kost, har da også fået mig til at overveje om det ikke er ved at være for dyrt at have både til +125.000 stående i indkørslen. Der må helt sikkert være flere med de tanker. Men når man er ude de perfekte dage, er det jo alle pengene værd alligevel :-) - nå det var en lille afstikker :-)
Mit behov bliver bedst tilfredstillet af en styrepult. Jeg fisker en del, både kastefiskeri og trolling, og der syntes jeg ikke en bowrider er egnet. Og så har jeg også bare en udefinerbar tiltrækning af lækre styrpultsbåde :-)
Jeg syntes ellers at det virker som om at bowridere har svært ved at holde deres pris på markedet ved gensalg. Styrepultsbåde i kvalitetsmærker som Yamarin, Askeladden m.fl. virker ikke som en dårligere investering end speedbåde/bowridere i kvalitetsmærker.
Jeg kigger en del på Blocket, der dukker en del gode handler frem jævnligt.
525'eren har jeg kigget på, det var faktisk den model jeg var interesseret i først. Men jeg er efterfølgende blevet enig med mig selv om at den er for lille. Den nye skal være 5,5-6 meter.
Der er bare det lille minus - den gamle er ikke solgt endnu :-(