Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Markedet > Salg > Salg af båd

» Online brugere: 295
0 medlemmer og 295 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-02-2009, 17:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Nu er jeg også rasende glad for de sidstnævnte motorer, i går købte jeg nemlig en 5,7L V8'er til min Suntop........
Det lyder spændende med den nye motor. Hvad skal der ske med den gamle i Suntop´en ? Skal den monteres i FlyFish´en ?

Suntop´en bliver en racer uden lige med 5.7 liter V8 maskineri.

Motoren ser fin ud og er endda med vertikal ferskvandskøling.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-02-2009, 17:48
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det lyder spændende med den nye motor. Hvad skal der ske med den gamle i Suntop´en ? Skal den monteres i FlyFish´en ?

Suntop´en bliver en racer uden lige med 5.7 liter V8 maskineri.

Motoren ser fin ud og er endda med vertikal ferskvandskøling.
Ja, V6'eren som ryger ud af Suntop'en kommer i Projekt Flyfish. Alternativt overvejer jeg at sælge alle 3 V6'ere som jeg har og købe to nye Vortec V6'ere, altså som shortblokke uden karb, strømfordeler, pumper osv(alt det har jeg). Vortec V6'ere skal man ikke gå af vejen for, de er altså fede.

V8'eren stammer fra en Draco 2700, som nu skal have en diesel kværn, så den kommer jo til at føle sig hjemme, når jeg får den puttet i min båd. Jeg er rigtig glad for at den har kørt med ferskvandskøling. Kompressionstesten sagde over 10 bar på alle cylindre, så det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, for andet en rengøring og gejl-lakering.

Jeg når ikke at få den i, i år. Planen er at bruge sommeren på at få alle stumper "linet" op og gjort klar. Der skal også SX drev på båden, så det griber lidt om sig.

Har spekuleret på at installere indsprøjtning på V8'eren, ikke så meget på grund af hk, men mere for at få en altid stabil motorgang. Det tager også tid at få det kørt i stilling.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-02-2009, 19:22
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Ja, V6'eren som ryger ud af Suntop'en kommer i Projekt Flyfish. Alternativt overvejer jeg at sælge alle 3 V6'ere som jeg har og købe to nye Vortec V6'ere, altså som shortblokke uden karb, strømfordeler, pumper osv(alt det har jeg). Vortec V6'ere skal man ikke gå af vejen for, de er altså fede.

V8'eren stammer fra en Draco 2700, som nu skal have en diesel kværn, så den kommer jo til at føle sig hjemme, når jeg får den puttet i min båd. Jeg er rigtig glad for at den har kørt med ferskvandskøling. Kompressionstesten sagde over 10 bar på alle cylindre, så det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, for andet en rengøring og gejl-lakering.

Jeg når ikke at få den i, i år. Planen er at bruge sommeren på at få alle stumper "linet" op og gjort klar. Der skal også SX drev på båden, så det griber lidt om sig.

Har spekuleret på at installere indsprøjtning på V8'eren, ikke så meget på grund af hk, men mere for at få en altid stabil motorgang. Det tager også tid at få det kørt i stilling.
Det lyder til at det er en kernesund motor du har fået fat i. Kompressiontesten lyder så godt som et HC Andersen eventyr...

Ja, Vortec motorerne er fantastiske. ENN kan uden tvivl fortælle mere om dem. Her er han også på "hjemmebane"....

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-02-2009, 19:41
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
Helt enig i det med karburatorlyden.
og så lidt musik fra udstødningen.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-02-2009, 19:41
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det lyder til at det er en kernesund motor du har fået fat i. Kompressiontesten lyder så godt som et HC Andersen eventyr...

Ja, Vortec motorerne er fantastiske. ENN kan uden tvivl fortælle mere om dem. Her er han også på "hjemmebane"....

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
Ahr - lyden af kvinder..... Tja måske med indsprøjtning - men ellers .....
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Billig draco 2000 dc. Strøyer Off topic 17 03-03-2009 23:15
Draco 2500 projekt ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 11 05-12-2008 21:08

» Statistikker
Medlemmer: 128,061
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Sergydp
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden