derfor skal man have dødmands knap i båden og have den sat på sig
Helt enig..
Men her gik det godt for båden ramte ingen, Kun stenene
jeg er lidt overrasket over at den smider ham af, For det er en rimelig stor skude og det ser ikke ud som at han sejler den på grænsen af hvad den kan.
Så jeg skal ikke kunne sige om jeg ville have taget linen på i en båd af den størrelse.
Men der tog jeg da fejl...
Det er aldrig så galt hvis man lærer lidt..
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Ja det er et godt eksempel på at man skal bruge dødemandslinen.
Det er iøvrigt en nyere Cigarette, en virkelig dyr og lækker båd.
Det er en step hull båd og man skal være opmærksom på de begrænsninger det desværre giver (nogle både har større problemer end andre). Sagen er den at vand blandet med luft efter step'sene på båden gør at agterenden ikke "bider" lige så godt fast i vandet som forenden. Det betyder at det kan være farligt i sving da agterenden lettere skrider ud fordi den ikke har lige så godt "bid" i vandet som forenden.
Derfor bør man ikke dreje med drevene trimmet langt ned (ind) som man ellers typisk ville gøre med en traditionel v bunds båd. Det gælder om holde forenden lidt løftet på båden. Ydermere bør man ikke reducere farten hurtigt i sving da forenden så også dykker og agterenden kan skride ud.
Så med step bunds både bør man ikke dreje med drevene trimmet langt ind, reducere farten voldsomt i svinget eller dreje for skapt.