» Online brugere: 184 |
0 medlemmer og 184 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

26-09-2010, 10:13
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Diesel
Så skal der fyldes diesel på vores ny indkøbte båd... Her i området tager næsten alle havne sig godt betalt for dette, i omegnen af 12 kr pr liter, mod tankstationernes 9,53 - 9,81 kr pr liter... hvad er det lige der gør at de tror man vil betale mellem 2500 - 3000 mere for en tankfuld?? Har set på nettet at OK benzin tager 9,5007 kr pr liter marinediesel.. : http://www.ok.dk/searchmap/dieselpriser hvad gør i andre?? det med dunke tager jo en rum tid.. 960 liter he he.. i gamle dage kunne man selv hente en trailer hos DK benzin, det var godt nok fyringsolie... men mon ikke man også kan få diesel på samme måde?? har en olietank hjemme der skal tømmes og sløjfes.. der er ca. 350 liter tilbage, en kammerat sagde jeg bare skulle køre det igennem et filter først, så der ikke var alt det bundsnavs osv i, inden jeg skulle bruge det, men at det sagtens kunne bruges på båden, men har han ret??
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 26-09-2010 kl. 10:31.
|

26-09-2010, 10:32
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Det kan du godt bruge - men vær opmærksom på, at fyringsolie er farvet olie ligesom dieselolie til f.eks. landbruget. Det er endnu et af Told & Skats små tricks for at kontrollere at du ikke snyder med afgiften på diesel. Fordi at dieselen er GRØN er det ikke ensbetydende med at miljødiesel ;-)
Det grønne farvestof farve dine tanke indvendig, så Told & Skat kan "knalde" dig, med mindre, at du er i besiddelse af en regning fra f.eks. Norge eller Sverige, som dokumentere at du har købt farvet diesel uden for Danmarks grænser.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

26-09-2010, 10:39
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
men er det ikke hip som hap, prisen herhjemme er jo omtrent den samme, ihvertfald ifølge det link jeg lagde ind, +/- 1 -200 kr?? det vil jeg ikke kalde snyd.. hvis vi snakkede en besparelse på ½ delen ok.. så kan jeg se det..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-09-2010, 10:56
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Du har ret - men jeg tror bare ikke, at det argument holder i byretten!
Jeg henter altid diesel i dunke på den nærmeste OK tank. hvis at du henter 100-150 L af gangen, går det hurtigt med at fylde tankene op. ( Jeg har 2 x 450 liters tanke)Tankanlæg i havne er altid dyrere end tankstationer på land. Regn altid med at disse tankanlæg ligger 1-2 kr. over gældende listepris.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

26-09-2010, 11:17
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
jeg fandt en leverandør på nettet, noget med munch et eller andet, søger den lige igen og ligger link op, de leverer til både, bl.a, 8552 kr pr 1000 l.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-09-2010, 13:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har ladet mig fortælle, at fyrings- og dieselolie på OK tankene er det samme og kommer fra samme tank.
God brændstofhygiejne kan være en af vejene til unødige driftstop. Jeg ville i dit tilfælde holde et vågent øje med brændstoffiltrene og evt. vandudskilleren. Er der ikke vandudskiller monteret, ville jeg få det gjort i nær fremtid.
Er uheldet ude og er der for meget vand i brændstoffet, kan det føre til havari på fødepumpe, brændstofpumpe og dyser.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,164
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, LeslieMew |
|