| 
	
		
			
				| » Online brugere: 404 |  
| 0 medlemmer og 404 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				24-06-2012, 18:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Apr 2012 Bopæl: Kbh 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
				
				Hjælp til mit drev efter landpåsejling
			 
 Med enorm irritation må jeg konstatere at jeg desværre var en gang på land i går...
 Propellen er død, men værre er desværre drevet. Der er røget et ordenligt stykke af den plade der er over selve skruen, som kan ses på de 2 billeder. Jeg har ikke været under båden endnu - men tror ikke der er noget, da påsejlingen skete i forbindelse med nedbremsning.
 
 Mit spørgsmål er så - hvad skal jeg gøre nu. Den sejlede fint hjem fra Rungsted hjem til Svanemøllen - manglede ca. 5 mph, men vil skyde på det er propellen - det ene blad er helt galt.
 
 Jeg fatter ikke hvordan den skade er sket når man kigger på placeringen.....
 
 Kan det laves? Kan den del alene skiftes ud? Skal jeg bare sætte min gamle High Five på, og kig på det andet til vinter? Så mange spørgsmål....så lidt viden :-(
 
 Imødeser jeres respons /Jesper
 |  
	
	| 
			
			 
			
				24-06-2012, 23:08
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 Bopæl: Kolding 
						Indlæg: 48
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det ser satme mærkeligt ud!Mon propellen har slynget en sten op med stor kraft som så ahr ødelagt pladen?
 Eneste mulighed for rep (som jeg ser det) er at finde en der kan svejse i alu og få "lappet" hullet på den måde.
 I værste fald er drevet revnet så der skal et nyt drev på...
 
 Uanset hvad, så skift propel hurtigst muligt og sejl under ingen omstændigheder ret meget mere end i tomgang med en smadret propel! Du risikerer at ødelægge akslen pga uens tryk fra propellen!
 |  
	
	| 
			
			 
			
				24-06-2012, 23:49
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Odense 
						Indlæg: 1,377
					      |  |  
	
	| 
                  
		Øv noget møj    
Få som minimum trykprøvet drevet for evt. utætheder pga. revner o.l.og tjekket om akslen er slået skæv. aftap og kontroller gearolien for metal og vand. OBS! trykprøvning skal ske UDEN olie på gearkassen.
 
Er dette OK skal kaviationspladen svejses op igen med brug af RIGTIGE tilsatsmaterialer som er velegnet til reparationssvejsning i støbealuminium.
 
Propellen skal selvfølgelig udskiftes, jeg ville IKKE sejle igen før ovenstående er tjekket/udført.
 
Held og lykke, lad os endelig høre hvordan det går  
				__________________/Martin
 
 En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
 
 _______________________________________
 Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
 
 Once you go black - you'll never go back !!
 _______________________________________
 |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2012, 12:52
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Apr 2012 Bopæl: Kbh 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
                  
		Båden kommer op i dag, så skal den trykmåles - håber fandeme for det bedste.
 Såfremt drevet er ok, kender I nogen på Sjælland (gerne i nærheden af KBH/Nordsjælland), der kan svejse til en god pris og et godt stykke arbejde.
 
 /Jesper
 |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2012, 13:27
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
				
				www.fbrustfri.dk
			 
 
                  
		Hey 
HAM HER: http://www.fbrustfri.dk/ 
Flemming er ikke bare dygtig, han er VIRKELIG dygtig.
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				30-07-2012, 15:19
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Apr 2012 Bopæl: Kbh 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej Forum,
 En lille update. Drevet var kaput, og Nytdrev har monteret i et spritnyt af slagsen. Dertil har jeg købt en SS Vengeance 19P prop, så båden går smukt lige nu. Forsikringen ville heldigvis gerne hjælpe mig en smule, men stadig en voldsom dyr omgang.
 
 Nu er der også monteret Garmin 421S :-)
 |  
	
	| 
			
			 
			
				30-07-2012, 17:43
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2009 Bopæl: midt jylland 
						Indlæg: 90
					      |  |  
	
	| 
				
				forsikring
			 
 
                  
		hvorfor betalte forsikringen ikke hele regningen? 
				__________________campion 580 chase
 evinrude 250 ho
 |  
	
	| 
			
			 
			
				30-07-2012, 22:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Mar 2011 Bopæl: Dragør 
						Indlæg: 246
					      |  |  
	
	| 
                  
		Halløj...
 Hvad var der galt med drevet siden det hele skulle udskiftes??
 
 J
 
				__________________Jimmy L
 
 
 2001 Sea Ray 270 Sundancer
 Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
 Kohler 5KW generator
 Garmin 525S gps m/fuelsensor
 Alu targaøjle
 |  
	
	| 
			
			 
			
				31-07-2012, 08:39
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Apr 2012 Bopæl: Kbh 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
                  
		Forsikringen ville ikke betale det hele grundet drevets alder (5år), hvorfor de anvendte en nedskrivningstabel jf. policen.
 Fsva drevet, blev det vurderet at der skulle nye underhus på, da hele drevet er på "tilbud" for tiden, fik vi overbevist forsikringsselskabet at det gav mening, da prisdiffen var lille.
 
 Hele det gamle drev (70 timer) kommer til salg herinde inde længe, det kan jo være nogen kan bruge det.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				31-07-2012, 14:22
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 704
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hvor meget har du så selv måtte betale (tænker at et 5 år gammelt drev der har gået 70 timer må jo beregnes som mere eller mindre helt nyt, så virker lidt unfair med nedskrivning af dette, men hvis det står i betingelserne er det jo bare sådan)?
 Hvilket forsikringsselsskab har du?
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,218 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, KennethTix |  |