Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 312
1 medlemmer og 311 gæster
Stevenbroge
Fleste brugere online var 973, igår at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #17  
Gammel 15-01-2009, 22:13
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
olien er som regel oppe i temp sammen med kølevandet - kølevandet varmes af blokken det gør olien også

Jeg ville ikke investere i sådan en temp måler - kør motoren varm - vent måske 1 minut længere og så fyr du den bare af
Jeg har olietemperaturmålere i og jeg kan sige at ovenstående passer ikke. Ihvertfald ikke på mine motorer.
Det tager laaaaaaaaaaaaaaaang tid for olien at blive varm. Kølevandet når hurtigt drifts temperatur ved at varme op i tomgang, men olien er stadig rigtig kold på det tidspunkt. Selv efter at have planet noget tid er olien ikke særlig varm. Faktisk forbandet kold. Irriterende og mine motorer har ikke engang oliekølere. Motorerne skal virkelig presses for at få olietemperaturen op og det sjove er (eller mindre sjove er) hvis jeg skal overholde Mercury's krav for minimum olietemperatur før du må fyre den helt af så er det faktisk umuligt uden næsten at fyre den helt af. Det kræver minimum 10 minutters sejlads med relativt høje omdrejninger (4000-4500 RPM) før olien er så varm at den må fyres helt af hvis man har tænkt sig at overholde fabriksforeskrifterne. Det gør jeg så ikke altid, men jeg er virkelig glad for at have olietemperatur målere. Jeg kigger meget mere på olietemperaturmålerne mere end på vandtemperatur målerne (som jo næsten altid står på den samme temperatur, modsat olietemperaturmålerne).

Mine sensorer sidder i bundproppen. En alternativ placering er i skålen til dit remote oliefilter.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,925
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, PaskoiUtirm
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden