Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 332
0 medlemmer og 332 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-07-2011, 16:36
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Thumbs up Billeder

Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hva med de billeder der?

Og hvor er kompressoren?
Ja vi vil se dig arbejde
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-08-2011, 16:39
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
I uge 31/2011 er der foretaget følgende:

- Ny glasfiber lagt i motorrum, hvor det tidligere var beskadiget
- Malet motorrum + de bagerste opbevaringsrum i lysgrå farve
- Nye manifolder og afgangsknæ
- Bestilt nyt bullhorn. Det gamle var defekt ved bolthuller til transom
- En stor del af ledningsnettet ( som ikke blev benyttet ) i motorrum er fjernet
- Transom slebet, renset og malet i sort farve
- Drev malet i sort farve

I uge 32/2011 er der planlagt følgende:
- Udskiftning af bundkar, strømfordelerdæksel, termostathus, tændrør mv.
- Montering af transom, bagplade, motor og drev
- Ny lænsepumpe med slange
- Undervandslys monteres
- Ny VHF antenne monteres på badeplastform
- Agterlanterne monteres
- Ny Mercruiser trimpumpe m/ konsol monteres
- Nye slanger indvendigt til powertrim monteres

Det er besluttet, at bibeholde det originale OMC drev og transom.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-08-2011, 13:19
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Rolf - hvad blev beslutningen med tændning og indsprøjtning?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-08-2011, 15:16
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Rolf - hvad blev beslutningen med tændning og indsprøjtning?
Ja, beslutningen blev, at det nuværende tændingssystem og indsprøjtningssystem bibeholdes.

Altid mange ideer og planer når projektet er i sin opstartsfase, men det ændres hele tiden, som projektet skrider frem.... - her kan horizonblue måske nikke genkendende til dette... ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-08-2011, 18:24
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Altid mange ideer og planer når projektet er i sin opstartsfase, men det ændres hele tiden, som projektet skrider frem.... - her kan horizonblue måske nikke genkendende til dette... ?
Tell me about it, hehe

Når man går i gang med et projekt, har man en håndfuld planer, som man er sikker på er det helt rigtige, men når man så kommer lidt videre og får alting tænkt igennem ændrer det sig. Man får inspiration og input, et renoveringsprojekt er en dynamisk process.

Speaking of injection;
Jeg er godtnok lidt forgabt i indsprøjtning, tænker af og til på at hive den to-portede Rochester af min 4,3'er og smække en monoindsprøjtning på. Det burde være forholdsvis simpelt at bygge om. En styreboks, en tbi enhed, elektrisk benzinpumpe, lidt slanger/ledninger og man er mere eller mindre klar.
Jeg har en kammerat, som har en Fjord 21 med en 4,3'er med monoindsprøjtning (original Volvo) og jeg beundrer godtnok de egenskaber den har; starter uden den skal have gas, kold eller varm, stabil tomgang med det samme og kan derfor sejle med det samme, uden den skal varmes op. Det er svært at få en karburator til at gå sådan.

Når det går derudaf med 3000 o/min er der selvfølgelig ikke meget forskel på karb og indsprøjtning, måske lidt mindre forbrug med indsprøjtning.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #6  
Gammel 11-09-2011, 22:31
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Transom er monteret.

Motoren og det nye bullhorn skal monteres i uge 37....

Måske sejltur i slutningen af uge 37...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 22-09-2011, 20:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Arh, Dollarprinsessen står på sin vante plads ved siden af min seng....

Det er dælme rart at have hende hjemme igen..

Nu skal hun lige nusses hist og her, så er hun klar til at "lægge arm med de store drenge på Øresund, sydlige Kattegat, Isefjorden og Roskilde Fjord".....

Nogen frivillige.... ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,282
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ViviaPhymn
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden