Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 149
0 medlemmer og 149 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 30-01-2011, 12:44
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 30-01-2011, 13:48
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB
Ja, det er rigtigt, men det var så vidt jeg husker en 205 Sundowner og ikke den lille model 195 Sundowner som jeg har.
Længden fra krumtapsremskiven og til skottet ind til benzintanken er omkring 10 - 12 cm som jeg husker det. Fylder small block´en mere, er der ikke plads til den med mindre der skæres ud til det. Det er det mindste problem.
Der kan nok findes nogle "slanke" remskiver, hvis pladsen er trang. Ferskvandskøling blive unægtelig et problem pga. pladsen. Eneste mulighed er en skotmonteret varmeveksler, men det kræver umiddelbart også en lettere modifikation af de langsgående vanger i motorrummet.

Nu må vi se, når projektet startes.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 30-01-2011, 15:04
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hvornår startes det?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 30-01-2011, 15:58
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Værkstedet skal først tømmes for amerikanerbiler, så måske indenfor 14 dage....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-04-2011, 21:03
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Operationen er begyndt og drevet er afmonteret. Motoren er frigjort og skal blot løftes ud. Transommen følger bagefter.

Når hele molevitten er afmonteret, så skal der bestilles tid til rep. af glasfiber i motorrum og agterspejlet.

Lidt nyt omkring opgradering:
- Fabriksny bobtail Mercruiser 4.3 V6 - 190 HK
- BRAVO transom
- BRAVO II X-Diesel drev
- Alpha One Gen II drev
- Alpha One Gen II transom
- 5.7 liter V8 - renoveret
- 7.4 liter V8 - renoveret

Nu må vi se, hvad det bliver til....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-04-2011, 22:16
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Herligt med projekter.
Når du så er færdig med at renovere det rådne agterspejl ;-)
Så er der jo bare tilbage at skrue skidtet i.

Ej.. spøg til side.
Men ofte er de en del grimmere i agterspejlet end man tror.

Jeg glæder mig til at se det projekt.


OBS. udstødningstemp. på en volvo TAMD 61 må være op til 400 G :-O
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 20-04-2011, 17:57
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
"Hjertet" er blevet afmonteret i Dollarprinsessen.

Motorrummet er målt op og vurderet, men der er ikke plads til en V8´er. Det vil kræve en større ombygning af skottet imellem motor og brændstoftank + en mindre tank. Mindre tank og større motor harmonerer sjældent godt sammen..

Nu skal jeg blot have afmonteret transommen og så i gang med agterspejlet og motorrummet, inden motoren skal monteres igen.

Det viste sig, at gearkablet fra fabrikkens side af, var snoet adskillige gange omkring bullhornet, så måske det har været årsagen til det tvivlsomme gearskifte båden har haft, og kostet et par drev....

Motoren skal have skiftet bundkar, manifolder, knæ, vandpumpe, strømfordelerdæksel, rotor, tændkabler og tændrør inden den er sejlklar.
Faktisk står den meget flot alderen taget i betragtning. Eneste sted hvor der kan ses rust er på bundkaret. Alt andet står i original lak uden anmærkninger.
Toppakningerne er tætte som en osteklokke. Højest usædvanligt på en årgang 1992.

Måske transom, drev og propel bliver sprøjtemalet i original OMC farve - det ville være lidt porno, ik.. ?

OCEAN LED i hvid farve kunne være en mulighed. Blå, rød eller grøn passer ikke til båden, synes jeg.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,480
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Aprilisor
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden