Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 123
0 medlemmer og 123 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-01-2011, 15:53
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Spændene projekt Rolf ! Hvad skyldes at den gamle er død? Ville en 5.0mpi Ikk være perfekt? Eller en 4.3 den fylder mindre og så med kompressor? Så vægten os nede?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-01-2011, 17:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Spændene projekt Rolf ! Hvad skyldes at den gamle er død? Ville en 5.0mpi Ikk være perfekt? Eller en 4.3 den fylder mindre og så med kompressor? Så vægten os nede?
Nej, den originale OMC´er er Still Going Strong, men Dollarprinsessen er lidt mør i "fileten" - det er agterspejlet der skal laves.....
Derfor afmonteres hele drivlinien, så der kan laves glasfiberarbejde div. steder...

Min ide var at renovere den nuværende motor og bruge den til udstillingsbrug mv. Jeg tænker på nye topstykker, udstødningssystem, karburator, ledningsnet - kort sagt, at motoren kommer til at fremstå som en fabriksny i original OMC lakering.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 25-01-2011, 17:49
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Go stil
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 25-01-2011, 19:40
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Med størrelser så løb da lige ud og mål:

en GM 4.3 Måler
Dimensions (LxWxH) in 28 x 30 x 21
Dimensions (LxWxH) mm 696 x 740 x 533

En 5.7 = 5.0
Dimensions (LxWxH) in 32 x 30 x 22
Dimensions (LxWxH) mm 814 x 740 x 559

En 6.2
Dimensions (LxWxH) in 32 x 30 x 22
Dimensions (LxWxH) mm 814 x 740 x 559

8.1 ville jo være at fortrække
Dimensions (LxWxH) in 35x 33 x 24
Dimensions (LxWxH) mm 878 x 838 x 610


Btw: Ville det ikke være kodylt at lave et "dashboard" i et rustfrit stativ for enden af ledningsnettet så du kunne starte den op? Det ville jo være så fed reklame!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 30-01-2011, 12:44
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 30-01-2011, 13:48
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB
Ja, det er rigtigt, men det var så vidt jeg husker en 205 Sundowner og ikke den lille model 195 Sundowner som jeg har.
Længden fra krumtapsremskiven og til skottet ind til benzintanken er omkring 10 - 12 cm som jeg husker det. Fylder small block´en mere, er der ikke plads til den med mindre der skæres ud til det. Det er det mindste problem.
Der kan nok findes nogle "slanke" remskiver, hvis pladsen er trang. Ferskvandskøling blive unægtelig et problem pga. pladsen. Eneste mulighed er en skotmonteret varmeveksler, men det kræver umiddelbart også en lettere modifikation af de langsgående vanger i motorrummet.

Nu må vi se, når projektet startes.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 30-01-2011, 15:04
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hvornår startes det?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,087
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Viviatarp
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden