|
» Online brugere: 436 |
| 0 medlemmer og 436 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

31-03-2009, 22:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Hvad skete der ?
Gik turboen ?
Knækkede en plejlstang ?
Knækkede tandremmen ?
Lyder underligt hvis motoren pludseligt tabte kompressionen på alle cylindre.
|
Konklusionen fra værkstedet er blot, at motoren ikke kan rotere - de har afmonteret gearkassen.
En brugt motor med 38000 km på tælleren kan skaffes til 24000,-kr. + moms...
Det kan ikke svare sig at reparere på den gamle, når en brugt motor ikke koster mere.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

03-04-2009, 07:50
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Åd den en turbolader eller hvad skete der rolf?
Du skal jo mig bekendt også bruge en gearkasse da den vist også havde problemer - så det er en motor og en gearkasse du skal bruge?
Hvad kører du så imens Hyundaièn er død?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

28-04-2009, 20:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Rolf - nu vil vi opdateres - hvad sker der med den hyundai? 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

19-08-2009, 21:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så er der nyt omkring min Hyundai Santa Fe - det har taget lang tid fordi jeg ikke har prioteret reparationen særlig højt.
Værkstedet har afmonteret topstykket - de havde ikke et endoskop i en passende størrelse til at kigge ind i motoren med - og det viser sig, at vippetøj, ventilløfter og knastaksel er defekt sammen med en turbolader, der næppe holder ret meget længere. Der er regnet på reservedelspriserne og arbejdsløn holdt op i mod bilens alder og antal kørte kilometer. En reparation af topstykke mv. + turbo, vil koste i omegnen af ca. 20000,- + moms.
Jeg har i dag købt en brugt motor fra 2005 med 64000 km på tælleren til en fornuftig pris af 20000,- + moms. Denne motor er komplet incl. turbolader mv.
Eneste ting der skal flyttes over på denne motor fra min egen er klimakompressoren. Tandremmen og remstrammere bliver skiftet på motoren selvom der er ca. 60000 km til næste tandremsskift.
Jeg undersøger prisen på en ny converter til gearkassen - de foreløbige priser siger i omegnen af 10000,- + moms.
Santa Fe´en burde være kørende indenfor 14 dage - den nye motor er på lager i Holland og skal fragtes til DK.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-08-2009, 22:43
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Der må være gode penge i marine-reservedel hva  
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

20-08-2009, 18:21
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
|
|
rolf du må sige til hvis jeg skal se hvad jeg kan skaffe en coverter til.
arbejde jo med de hyundaier til dagligt.
|

20-08-2009, 18:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Smæk dog en v8er i den med ferskvandskøling 
|

20-08-2009, 19:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by høvding
rolf du må sige til hvis jeg skal se hvad jeg kan skaffe en coverter til.
arbejde jo med de hyundaier til dagligt.
|
Det lyder blændende - jeg sender dig en PM med bilens chassisnummer.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-08-2009, 23:32
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
|
|
Citér:
Originally Posted by høvding
rolf du må sige til hvis jeg skal se hvad jeg kan skaffe en coverter til.
arbejde jo med de hyundaier til dagligt.
|
Er hyundaier generelt lige så holdbare og slidstærke som vestlig designede/byggede.
Håber det er en tekniker jeg spørger 
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,158
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, KarinMaple |
|