Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Trailer

Trailer Spørgsmål relaterende til trailere

» Online brugere: 167
1 medlemmer og 166 gæster
Antonioxiq
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-05-2009, 19:42
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Det er et spørgsmål om en profils evne til at modstå et bøjningsmment og der vil en kraftigere profil modstå større bøjningsmoment end en svagere, min variant trailer bøjede svagt præcis der hvor profilen gik over til at være svagere - den havde dobbentprofiler ved akslerne og ca 1 meter ud på begge sider og derefter en enkelt profil. Den knækkede aldrig men var skæv ret hurtigt fra ny af - og den blev som ikke mishandlet

Man kan selvfølgeligt flytte den bagerste kølrumme frem - men så udsættes båden jo bare for en større last på den del der "hænger frit" så den bagerste kølrulle skal støtte så langt bagude som muligt for at tage vægten af motor mv. - ellers er det bare båden der skal bære vægten af motoren der hænger et stykke bagved kølrullen

Der er stor forskel på styrken af rammerne i trailere - noget kunne indikere at man bygger dem med forskellige styrkefaktorer

Der er dog ingen tvivl om at man kan mindske ricikoen ved at køre traileren godt ud i vandet - men den største påvirkning må næsten være ved kørsel over bump mv.

Her er et billede af traileren


__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Påhængsmotor stander - stor ENN Bytte/Bortgives 7 11-05-2009 22:19
militær rib eller anden stor brugt RIB købes nicolajjetrider Generelle spørgsmål 7 24-02-2009 17:34
Crash Stop Test på stor diesel ENN Videoklip 0 24-01-2009 19:38
2 takt olie, hvor stor forskel? ChristianX Generelle spørgsmål 2 08-08-2008 18:57

» Statistikker
Medlemmer: 127,467
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, adomaWence
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:40.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden