» Online brugere: 285 |
0 medlemmer og 285 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-09-2009, 14:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Ja jeg skal ikke nyde noget af en oversvømmet kahyt, eller det som er værre. Så fedtsnoren får max opmærksomhed, især hvis jeg ved jeg ikke kommer forbi båden indenfor de næste 2-3dage.
Og nu kommer efteråret, så jeg vil gerne kunne sove roligt også efter mere end 3dage uden besøg ved båden.
De tre dage kommer iøvrigt af en enkelt gang, hvor jeg havde spændt fedtsnoren ind som sædvanligt, da jeg ikke ville komme forbi de næste dage. Da jeg efter tre dage så kommer op til båden, havde den taget godt halvdelen af det vand ind som der er plads til. Og der er ikke plads til alverden. Nogle gange er den helt tæt efter at være spændt ind, andre gange drypper den, så.. better safe than sorry; på med en pumpe! 
|
Det ser bare kanon fedt ud,  )
En fedtsnors pakning, det har jeg også i min nye/gamle båd,
Den drypper lidt, så en pumpe er nødvendig, hvor meget drypper den, når du sejler?
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

09-09-2009, 17:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
du skulle overveje at montere sådan et sæt. jeg havde et på min forrige skiv
og det virkede fint, aldrig dryp ved stævnrøret.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

09-09-2009, 19:49
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Den drypper flittigt Anders, men det er nogle små bitte dråber når jeg sejler, måske fordi vibrationerne får dråberne til at slippe hurtigt. Men flere dråber pr sek.
Når jeg stopper motoren i havn, drypper den (fedtsnoren) en dråbe pr sek, indtil vandet er ude af pakboxen.
Goffy, jeg har selv luret på netop det sæt. Men indtil videre nøjes jeg med det jeg har. Bliver jeg træt af det, så ligger løsningen jo der.
Slutter lige af med et billede af den nymonterede lænsepumpe og flydekontakt.
+Et af min motor, fik endelig taget et billede. 
Vetus 3cyl-22hk Diesel.
|

10-09-2009, 12:56
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Vil lige tilføje at jeg må sige, at det føltes helt forkert at installere elektriske komponenter i vand! 
Det som især bekymrer mig er der hvor ledningerne går ind i apparatet, jeg syns ikke de så specielt vandtætte ud.
Men det må de naturligvis være, ellers går skidtet da snart i stykker. 
|

10-09-2009, 14:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Den drypper flittigt Anders, men det er nogle små bitte dråber når jeg sejler, måske fordi vibrationerne får dråberne til at slippe hurtigt. Men flere dråber pr sek.
Når jeg stopper motoren i havn, drypper den (fedtsnoren) en dråbe pr sek, indtil vandet er ude af pakboxen.
Goffy, jeg har selv luret på netop det sæt. Men indtil videre nøjes jeg med det jeg har. Bliver jeg træt af det, så ligger løsningen jo der.
Slutter lige af med et billede af den nymonterede lænsepumpe og flydekontakt.
+Et af min motor, fik endelig taget et billede. 
Vetus 3cyl-22hk Diesel.
|
Jeg tror min den giver et dryb hver andet sekundt når jeg sejler og så er der eller lidt langt i mellem når maskinen er stoppet, jeg ville bare lige høre fra en anden der sejler med samme system, 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

10-09-2009, 19:31
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Det lyder sgu fint, det er ikke meget vand den lader slippe ind. 
Sådan kan min også være når den lige er blevet spændt ind, men der går ikke længe, måske en times sejlads, så er det som før omtalt. Skibsbyggeren skrev at man skal give den et par dage, så ville den blive tættere. Det vil vise sig i den næste tid, nu hvor jeg har fået aut. lænsepumpe, og bedre tør lade fedtsnoren være i fred.
Jeg har selv sat en nyt stykke fedtsnor i, og mistænker at der måske godt ku komme en 8mm snor i, jeg har rigeligt af både 7 og 8mm da jeg var heldig at få noget af en som ikke brugte det længere.  Vil nok prøve at presse en 8mm i næste gang, har hørt at hvis det kniber må man godt banke det lidt flad med en plastic/gummihammer.
|

10-09-2009, 20:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Det lyder sgu fint, det er ikke meget vand den lader slippe ind. 
Sådan kan min også være når den lige er blevet spændt ind, men der går ikke længe, måske en times sejlads, så er det som før omtalt. Skibsbyggeren skrev at man skal give den et par dage, så ville den blive tættere. Det vil vise sig i den næste tid, nu hvor jeg har fået aut. lænsepumpe, og bedre tør lade fedtsnoren være i fred.
Jeg har selv sat en nyt stykke fedtsnor i, og mistænker at der måske godt ku komme en 8mm snor i, jeg har rigeligt af både 7 og 8mm da jeg var heldig at få noget af en som ikke brugte det længere.  Vil nok prøve at presse en 8mm i næste gang, har hørt at hvis det kniber må man godt banke det lidt flad med en plastic/gummihammer.
|
Du kan bare sige til hvis du mangler noget, idag bruger man også Grafit snor, det bruges i pumper, og da jeg er i lære som elektromekaniker og vi har u anet atal er pumper til kommunen bruger vi det en del,
Så hvis du mangler noget så sig til, men grafit/fedt snort kan jeg skaffe i stor set alle tykkelser, Dog er grafitten bedre, eller det er vel endelig bare en fedt snor Med rigtig meget grafit i
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

10-09-2009, 20:18
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Kunne godt forestille mig at grafit giver mindre gnidningsmodstand mod akslen end fedt, og også holder længere af samme grund.
Har også læst at man ikke må spænde omløberen hårdere, end at man kan dreje akslen med hånden. Jeg kan dog ikke mærke modstand uanset hvor hårdt jeg spænder den, så det er ikke grund for mig til at skifte til grafit så længe jeg stadig har fedtsnor på lager. Og jeg har over en halv meter af begge størrelser. 
Men tusind tak for tilbuddet, skulle jeg ændre mening vil jeg huske på dig.
Mvh
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,926
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Flexibleyoz |
|