» Online brugere: 168 |
0 medlemmer og 168 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-11-2009, 09:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Fy for s.... var den lavet af guld ??
Havde det været mig der var kunden, var der kun en til at betale og det var ikke mig.....
Så kunne de få den ødelagte damper igen, da den jo aldrig havde virket ordentligt.
|
Båden lever op til kundens ønsker og krav. Netop derfor blev der indgået forlig omkring den nye drivlinie. Forhandleren tilbød at annulere købsaftalen og refundere det fulde beløb, hvilket kunden ikke var interesseret i.
Et løsningsforslag omkring reparation af den defekte drivlinie blev også vruderet, men hurtigt skrottet igen pga. de økonomiske omkostninger.
Jeg synes forhandleren har været meget large i denne sag og kunden fik en ønskebåd med en fabriksny drivlinie for en merpris på 38000,- kr.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-11-2009, 10:04
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ok så er det en anden sag.
Det er rart at det ikke altid er en kamp om retten.
sikkert en tastefejl for 380000 kr er sgu meget !!!!  
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

09-11-2009, 10:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Sikkert en tastefejl for 380000 kr er sgu meget !!!!  
|
Ja, det var en Fejl40 - det rigtige beløb er 38000,- kr.
Alligevel meget fordelagtigt, når prislisten siger 88000,- kr. + montering. Jeg havde også accepteret forhandlerens tilbud, hvis båden var som ønsket.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-11-2009, 10:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Rolf: Hvad koster et komplet setup ( her tænker jeg ALT ).
Merc. 5.7 V8 Carb.
Alpha One
Transom
Instrumenter.
Ledningsnet.
ALT - Som sku det sættes i et tomt skrog.
Skal iøvrigt snart bruge noget transomleje und bælge 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

09-11-2009, 10:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Rolf: Hvad koster et komplet setup ( her tænker jeg ALT ).
Merc. 5.7 V8 Carb.
Alpha One
Transom
Instrumenter.
Ledningsnet.
ALT - Som sku det sættes i et tomt skrog.
Skal iøvrigt snart bruge noget transomleje und bælge 
|
Det er blevet mere kompliceret end tidligere at købe komplette drivlinier i USA, hvor priserne er gunstige. Brunswich har meddelt deres amerikanske forhandlere, at såfremt de sælger komplette drivlinier til Europa, vil evt. garantireparationer ikke blive dækket. Endvidere har jeg ad omveje hørt, at hvis en forhandler sælger en Mercruiser drivlinie til det europæiske marked, vil hans forhandlerlicens blive opsagt med øjeblikkelig virkning - dette gælder stor som lille forhandler.
Mine gode kontakter rundt omkring kan måske hjælpe os med en komplet 5.7 liter drivlinie - jeg undersøger det nærmere.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-11-2009, 13:57
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Brunswich har meddelt deres amerikanske forhandlere, at såfremt de sælger komplette drivlinier til Europa, vil evt. garantireparationer ikke blive dækket. Endvidere har jeg ad omveje hørt, at hvis en forhandler sælger en Mercruiser drivlinie til det europæiske marked, vil hans forhandlerlicens blive opsagt med øjeblikkelig virkning - dette gælder stor som lille forhandler.
|
Tja ..... nu har jeg ikke læst Mercurys garanti betingelser for nylig, men jeg mener at de har en worldwide garanti, så det må de have ændret.
Såvidt jeg ved så gælder garantien fra den dato du har købt motoren i USA hos en forhandler, også selvom du ikke har fået den endnu. Men det er åbenbart lavet om så der ikke er nogen garanti.
Vedr. forhandler sælger en Mercruiser drivlinie til det europæiske marked, vil hans forhandlerlicens blive opsagt med øjeblikkelig virkning, er det virkelig lovligt ?
|

09-11-2009, 14:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Tja ..... nu har jeg ikke læst Mercurys garanti betingelser for nylig, men jeg mener at de har en worldwide garanti, så det må de have ændret.
Såvidt jeg ved så gælder garantien fra den dato du har købt motoren i USA hos en forhandler, også selvom du ikke har fået den endnu. Men det er åbenbart lavet om så der ikke er nogen garanti.
Vedr. forhandler sælger en Mercruiser drivlinie til det europæiske marked, vil hans forhandlerlicens blive opsagt med øjeblikkelig virkning, er det virkelig lovligt ?
|
Jeg har oplysningerne fra en af vore amerikanske forhandlere vedr. de komplette drivlinier.
De originale Mercruiser reservedele er fortsat med World Wide Warranty selvom de er købt i USA og leveringsadresse f.eks. i Danmark. Jeg er vidende om ufattelig lang ekspeditionstid fra flere danske Mercruiser forhandlere, hvis der opstår en garantisag med en Mercruiser vare, der er købt i udlandet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,500
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Vradoruyna |
|