» Online brugere: 231 |
0 medlemmer og 231 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

15-12-2009, 12:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Præcis.
Jeg ville lave det som Brodersens billede viser. Ikke noget med at have den siddende på forsiden af motorbenet - det blir noget biks..
(det ser også mere proffesionelt ud i stedet for den dér 'kaptajn-klamp' metode med et enkelt rør)
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

15-12-2009, 13:15
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Det så bare ud til at du ville have en alternativ løsning.
Men som Lars T og Brodersen foreslår er den bedste løsning.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

15-12-2009, 13:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Ja, jeg er såmænd osse ligeglad med hvordan det løses, jeg skal ikke bruge det. Det var bare et forslag. Og hvorvidt det er noget klamp, vil vel være op til den som udfører det. Jeg tænkte bare at det var en fordel at forkorte vejen frem for en lang slange.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

15-12-2009, 13:52
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Præcis.
Jeg ville lave det som Brodersens billede viser. Ikke noget med at have den siddende på forsiden af motorbenet - det blir noget biks..
(det ser også mere proffesionelt ud i stedet for den dér 'kaptajn-klamp' metode med et enkelt rør)
|
Jeg synes ikke det er en iorden reaktion på et løsnings forslag.
Og er forøvrigt helt enig med Albjerg...
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

15-12-2009, 13:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Okay, jeg kan godt se mit indlæg kan misforståes - det var naturligvis ikke meningen - dette beklager jeg, og det skulle ikke forståes som jeg ville nedgøre forslaget. (der skulle måske ha været indsat en  )
Jeg mener bare at en løsning med røret ført frem til foran gearkassen i MINE øjne ikke ville være den bedste løsning. Jeg tror der opstår for meget turbulens m.m. ved at have en rør siddende dér. Ikke andet.
Endnu en gang, mit tidligere indlæg blev misforstået.
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

15-12-2009, 13:59
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Helt ok..
Gran i Håret... 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

15-12-2009, 14:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
No hard feelings - Jeg er med på lidt gran i håret eller en kæp i øret 
I øvrigt havde jeg ikke spekuleret i turbulens - vil skruen være følsom overfor det, i den størrelsesorden?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

15-12-2009, 14:21
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
vil skruen være følsom overfor det, i den størrelsesorden?
|
Ja...
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

15-12-2009, 14:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
DEt var da et kanon forslag albjerg,
Men jeg kan gi et eksempel på turbolens, jeg måtte flytte giveren til min tryk log, da den sad så det passede med at den lavede underlige ting under høj fart,
Men iden var da god,
Jeg laver nok den med at føre en slange over på båden, takker 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,033
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Karol6775 |
|