|
 |

07-02-2010, 16:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Av for søren, det er en kedelig omgang. Det kan ikke betale sig at købe en ny blok? jeg spørger fordi jeg ikke ved om det overhovedet kan betale sig på de motorer?
Det er jo en forholdsvis ny motor
|

08-02-2010, 17:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
aarr motoren var fra 97, så helt ny var den ikke men hvis jeg skal ha fået i noget ligende med indsprøjtning, er det halv dyrt,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

08-02-2010, 18:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Det lyder som en del ekstra penge så 
Held og lykke i din søgning på en ny motor 
|

08-02-2010, 18:04
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
svejses...
man kan uden tvivl få blokken svejset og efterfølgende honet... med mindre cylinder vægen er flækket også... man kan dog få den pågældende cylinder boret og få en ny forring i, men om det kan gå hmm ved jeg ikke... så skal den være ny......., men er det kun en revne ind til vand kammeret, så få det svejst........er i i tvivl så spørg bo i kvong, (Westspeed)på 75254165 mener jeg det er..... allan
|

27-03-2010, 17:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
For 5 min. siden har en kunde ringet med sorg i stemmen - vandet vælter ud af hans 7.4 liter Mercruiser og motorrummet er fyldt til randen....
Kunden har båden liggende i Nordhavnen, så jeg har lovet at komme forbi i morgen, så fejlen kan findes og laves.
Der er ikke konstateret vand i motorolien.
Måske en flækket kølerslange eller manifold.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-03-2010, 19:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
For 5 min. siden har en kunde ringet med sorg i stemmen - vandet vælter ud af hans 7.4 liter Mercruiser og motorrummet er fyldt til randen....
Kunden har båden liggende i Nordhavnen, så jeg har lovet at komme forbi i morgen, så fejlen kan findes og laves.
Der er ikke konstateret vand i motorolien.
Måske en flækket kølerslange eller manifold.....
|
kan man (nøjes) med det er det sgu heldig 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-03-2010, 20:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg tror mest på en flækket kølerslange....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

28-03-2010, 12:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det var en sørgelig historie med den omtalte båd, hvor motorrummet bliver fyldt med vand, når motoren er startet.
Sælger havde fortalt køber, at motoren var frostsikret og derfor var der ikke mulighed for at starte motoren med mindre køber ville betale de omkostninger, som var forbundet med at vinterkonservere motoren igen - køber valgte at tro på sælger og betalte kontant 92000,- kr. for båden og fik den fragtet hjem.
Igår var første gang siden køber handlede båden, at motoren skulle startes. Som tidligere skrevet berettede køber overfor mig i telefonen, at vandet fossede ud af motoren, men ikke nærmere beskrevet hvorfra.
Jeg har idag besøgt sælger og inspiceret bådmotoren. Det viser sig, at den bagerste frostprop i bagbord side er skudt ud af motorblokken, og at motoren ser ud til at have været under saltvand - alt på motoren fra manifolder og ned til bundkar er ræverødt og store rustflager hænger i laser på motoren. Kølsvinet bærer tydeligt præg af rustaflejringer og har en rusten farve.
Alle forskruninger, metalsamlinger mv. er hårdt angrebet af rust. Motorrummet ligner mildest talt en ulykke.
Manifolder og afgangsknæ er tilsyneladende de originale og skal skiftes før videre sejlads kan anbefales. Der er mange "oliekager" rundt omkring på motoren, der uden tvivl fortæller om en mangelfuld vedligeholdelse fra de forskellige ejers side af.
Jeg har anbefalet sælger at få lavet motoren i funktionsklar stand og sælge båden til højestbydende evt. som projektbåd. Båden kan give mange økonomiske overrskelser i negativ retning og med ejers formåen med værktøj, vil jeg ikke anbefale at beholde båden - hver gang båden skal serviceres eller repareres, skal det foregå på et værksted, hvilket næppe er rentabelt holdt op imod bådens stand og alder.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 28-03-2010 kl. 13:11.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,035
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Briantof |
|