|
 |

11-11-2010, 20:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Fra Dine Penge - "Går man efter en luksuriøs eks-firmabil, er Audi A6 sammen med BMW 5-serie og Volvo V70 oplagte muligheder, men Applus-synene afslører, at den ellers fristende BMW har voldsomme problemer med styretøj og bremser, langt flere end gennemsnittet af de øvrige udvalgte modeller. Styretøjet er også Volvo V70’s ømmeste punkt, så skal det være en af de største og dyreste eks-firmabiler, er Audi A6 suverænt det mest fejlfri køb."
|
Ja, det kan der måske være snak om MEN;
Audi A6 har problemer med holdbarheden af bærearmene, og er motoren med tandrem, så koster det boxen i reparationer. Jeg tror Audi har nogle af de dyreste reservedelspriser sammelignet med deres tyske konkurrenter.
Vi må nok bare erkende, at dyre biler er dyre at holde kørende, men hold da op det er cool at cruise ned af Autobahn´en med 160 km/h og være topmotiveret til et møde selv efter 7 timer i bil.....
Måske har vi lidt brugererfaringer med de biler som Peter508 søger ??
Jeg tror det er relevant med driftsikkerhed/driftsproblemer, service, reservedelspriser, værkstedspriser mv.
Vi kan jo alle sidde og sige for og imod hvert enkelt bilmærke baseret på andres oplevelser... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

11-11-2010, 21:30
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg tror Audi har nogle af de dyreste reservedelspriser sammelignet med deres tyske konkurrenter.
|
Helt enig - Jeg citerede bare Dinepenge 
Audi ligger MEGET højt i reservedelsprisen, men det har jo ikke den store betydning når Peter's skal leases, eller ejes af firmaet.
Audi = Sovepillerbiler i mine øjne med mindre der står S, eller endnu bedre, RS på smækken 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-11-2010, 05:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Lidt omkring leasing fra egne rækker;
Min kæreste vil gerne have udskiftet sin Peugeot 207 1,6HDI, årg. 2008 til fordel for en Mercedes B200 CDI. Vi har talt med et par MB forhandlere og efter flere regnestykker, så kan det ikke svare sig at lease deres biler ved et kørselsbehov om året på +30000 km.
Jeg ved ikke, hvor mange kilometer som Peter508 påregner at køre, men jeg tror han passere 30000 km årligt...
Leasingselskaberne har nogle gunstige købsvilkår af biler bl.a betaler de kun 30% afgift af bilen.
Har man overvejet at bruge privatbil og køre efter Statens regler mht. kørselspenge, hvis ellers firmaet tillader det ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-11-2010, 07:05
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-11-2010, 08:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer 
|
Ja, det er selvfølgelig rigtigt. En lettere brugt bil kunne måske være en mulighed ? Jeg husker at ENN valgte firmabilen fra og kørte efter Statens regler, og han havde et rimeligt kørselsbehov vistnok +40000 km om året.
ENN valgte netop at købe en lettere brugt BMW 320D i Tyskland ( Premium Select model ), hvor der var Europa garanti på bilen i 2 år, da denne PS modellen er gennemgået og godkendt af BMW som værende et pragteksemplar.
Jeg ville ikke selv købe en fabriksny og dyr privatbil, for afskrivningen er horibel ifh. til udbyttet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-11-2010, 09:00
|
|
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
|

12-11-2010, 09:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
|
Ja, motoren i Subaru´en bliver rost af mange, men igen var det ikke en bil jeg ville vælge med et kørselsbehov på 65000 km om året. Jeg tror at en slider af en dieselbil ville være at foretrække.
I kategorien omkring biler til 500.000,- findes der usandsynlig mange muligheder...
I øvrigt har jeg fået tilsendt magasinet Penge og Privatøkonomi, og i november udgaven er der et særtillæg med "Leasing af biler" mv. Måske værd at kigge nærmere på... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-12-2010, 15:51
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jo jo men den nye Alfa 159 er bestemt større end end c-klasse.. Og sååååå meget sportsvogn er der altså ikke over den færge - den har aldrig været min kop thé, men den kører bedre end sovepiller-bilerne fra der Vaterland 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-11-2010, 08:50
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Vi kan jo alle sidde og sige for og imod hvert enkelt bilmærke baseret på andres oplevelser... 
|
Sådan er hele vores danske samfund bygget op. Hold da op der ville blive stille, hvis vi kun udtalte os om noget, vi selv havde erfaret
Nåh, til sagen......VW Touareg ....en feeeeed bil i mine øjne.....og masser af moskus (= mandschauvinisme) over den bil.
Køreøkonomien skulle også kunne holde sig rimelig, hvis man holder sig fra W12'eren.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

12-11-2010, 08:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|