» Online brugere: 249 |
0 medlemmer og 249 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-11-2010, 07:05
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-11-2010, 08:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer 
|
Ja, det er selvfølgelig rigtigt. En lettere brugt bil kunne måske være en mulighed ? Jeg husker at ENN valgte firmabilen fra og kørte efter Statens regler, og han havde et rimeligt kørselsbehov vistnok +40000 km om året.
ENN valgte netop at købe en lettere brugt BMW 320D i Tyskland ( Premium Select model ), hvor der var Europa garanti på bilen i 2 år, da denne PS modellen er gennemgået og godkendt af BMW som værende et pragteksemplar.
Jeg ville ikke selv købe en fabriksny og dyr privatbil, for afskrivningen er horibel ifh. til udbyttet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-11-2010, 09:00
|
|
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
|

12-11-2010, 09:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
|
Ja, motoren i Subaru´en bliver rost af mange, men igen var det ikke en bil jeg ville vælge med et kørselsbehov på 65000 km om året. Jeg tror at en slider af en dieselbil ville være at foretrække.
I kategorien omkring biler til 500.000,- findes der usandsynlig mange muligheder...
I øvrigt har jeg fået tilsendt magasinet Penge og Privatøkonomi, og i november udgaven er der et særtillæg med "Leasing af biler" mv. Måske værd at kigge nærmere på... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-11-2010, 09:10
|
|
Det kan sagtens være at du har ret, måske jeg skulle prøve den i en længere periode eksempelvis henover en weekend....
|

12-11-2010, 10:01
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Ja, motoren i Subaru´en bliver rost af mange, men igen var det ikke en bil jeg ville vælge med et kørselsbehov på 65000 km om året. Jeg tror at en slider af en dieselbil ville være at foretrække.
|
Peter er det ikke Subarus Boxer diesel du har i kikkeret?
Motoren er jo en relativ nyudvikling så vidt jeg ved, så om den holdbarhedsmæssigt kan hamle op med de andre producenter som har bevist sit værd, ved jeg ikke.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-11-2010, 10:03
|
|
Jo det er boxer dieselen der er tale om...
Jeg har været ude at køre i den, jeg synes at den går fabelagtigt godt.
|

12-11-2010, 11:12
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Peter er det ikke Subarus Boxer diesel du har i kikkeret?
Motoren er jo en relativ nyudvikling så vidt jeg ved, så om den holdbarhedsmæssigt kan hamle op med de andre producenter som har bevist sit værd, ved jeg ikke.
|
Subaru ligger generelt i toppen hvad angår kvalitet og pålidelighed, og det er biler som er beregnet til at blive brugt.
Da diesel motoren er relativt ny er det svært at sige udtale sig om langtidsholdbarheden af den, men personligt ville jeg ikke være nervøs for at købe Subaru. Tværtimod tror jeg det er bedre kvalitet end mange langt dyrere biler.
|

12-11-2010, 12:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja jo, Subaru´en lyder måske tiltalende som diesel, men er de ikke mest kendt for deres benzinmotorer specielt i rally brug ?
Jeg tænker lidt på dengang Mitsubishi begyndte med deres dieselmotorer i Pajero´erne i 80´erne. Min første 4x4 var en Pajero diesel fra 1986, og den var godt nok elendigt skruet sammen og gik ofte i stykker. Jeg husker reservedelspriserne som værende helt ublu.....
Der er bare et eller andet i min underbevidsthed der siger mig, at skal det være en bil til et stort kørselsbehov, så er det tysk drivkraft der skal stå bag.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-12-2010, 15:51
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jo jo men den nye Alfa 159 er bestemt større end end c-klasse.. Og sååååå meget sportsvogn er der altså ikke over den færge - den har aldrig været min kop thé, men den kører bedre end sovepiller-bilerne fra der Vaterland 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

17-12-2010, 19:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Jeg synes bestemt du burde tage et kig på den nye Superb. Det er en Kanon bil til en god pris.
Vi havde selv kørt rundt i sådan en, hvis ikke det var fordi vi bor i Skodafrit område.
En af mine venner har en C klasse fra starten af 2010, og den kører rigtig godt, dog savner man benplads på bagsæderne.
|

17-12-2010, 22:10
|
|
Superb er et fuldstændigt no go....
Jeg har 2 salgschefer der kører i dem, og jeg har drillet dem så meget med dem, at det aldrig kommer til at ske, at jeg kommer til at køre i en Skoda...

|

17-12-2010, 22:29
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,032
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, anate9 |
|