Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Markedet > Salg > Salg af båd

» Online brugere: 518
0 medlemmer og 518 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-12-2010, 15:37
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg må desværre indrømme at den bare ligner en gammel, meget brugt plimsoller i mine øjne, men jeg har personligt heller ikke hverken evnerne, lysten, tiden eller pladsen til at give mig i kast med sådan en opgave . . .
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-12-2010, 15:42
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Jeg må desværre indrømme at den bare ligner en gammel, meget brugt plimsoller i mine øjne, men jeg har personligt heller ikke hverken evnerne, lysten, tiden eller pladsen til at give mig i kast med sådan en opgave . . .
Båden ser måske ud som forventet, når alderen er 25+ og selvfølgelig må der påregnes omkostninger i større eller mindre målestok til båden.

Sådan er det jo også med gamle biler med samme alder som både.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 16-12-2010, 16:28
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
alderen taget i betragtning så ser den meget godt ud. coronet bådene er lidt skrabet indvendig i forhold til nyerere både, men sådan var bådene jo dengang. Min egen båd er fra 1973 og er lige så skrabet.
pladsmæssigt er der mere plads i en 24 fods båd af nyere dato end i de gamle.
Coronet bådene blev indvendig bygget op i træ hvor man i nyere både mest ser hvid glasfiber, som i mine øjne er kold, men de er da heldigvis begyndt at bruge træ i opbygningen igen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-12-2010, 17:20
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
"2 år gammel kalesche kan evt. tilkøbes"

Ja så er jeg stået af.
Man sælger da en båd med det udstyr der hører til !

Tænkte lige på det morsomme indlæg fra en anden tråd med landmanden, der solgte en ko med "ekstraudstyr", på samme måde som man solgte Mercedes'er.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-12-2010, 17:39
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
"2 år gammel kalesche kan evt. tilkøbes"

Ja så er jeg stået af.
Man sælger da en båd med det udstyr der hører til !

Tænkte lige på det morsomme indlæg fra en anden tråd med landmanden, der solgte en ko med "ekstraudstyr", på samme måde som man solgte Mercedes'er.
Ja, den holder ikke rigtigt. Den med kalechen.

Ellers tror jeg med Coronet og andre veteranbåde at man skal kunne se skønheden. Kan man ikke det, må de være hamrende uinteressante.

Kunne være sjovt med en afstemning. Hvor mange kunne godt tænke sig en gammel Coronet?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-12-2010, 19:11
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Ja, den holder ikke rigtigt. Den med kalechen.

Ellers tror jeg med Coronet og andre veteranbåde at man skal kunne se skønheden. Kan man ikke det, må de være hamrende uinteressante.

Kunne være sjovt med en afstemning. Hvor mange kunne godt tænke sig en gammel Coronet?
Coronet kan vel ligestilles med veteranbiler - der skal være en passion for dem ellers holder det ikke. Gad vide, hvor mange førstegangs køber, der vælger en Coronet ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-12-2010, 23:07
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Man skal have passion for ældre både, ellers er de for de fleste personer uinteressant. Man kan ikke komme ud over at de er spartansk indrettet og ergonomien ikke er den bedste. Førstegangskøbere, som blot vil ud at sejle, vælger noget der er nyere, med mindre man kan få en ældre båd til god pris. (og det kan man i disse dage)

Ofte kan de personer, som så køber en ældre båd som første båd, løbe ind i store problemer, fordi båden har den oprindelige saltvandskølede motor, eller en motor som måske "kun" er 20 år gammel. Ledningsnettet i båden er som regel også det samme gamle. Disse både kan være en evig kamp at holde i gang, fordi den ene fejl afløser den anden, og der bliver kun lavet lappeløsninger, fordi ejeren ikke selv har tjek på at lave det ordentligt, eller ikke råd til at få den lavet ved en mekaniker.

En ældre båd (omkring 30 år) skal virkelig være velholdt og have sejlet i ferskvand hele livet, højest 2 måneder om året, før man kan satse på, at man blot kan tage den i brug fra dag et og sejle en hel sæson i DK, uden problemer.

Hvis jeg ikke var begyndt at totalrenovere min 1976 Draco 2500 Flyfish, er jeg ret sikker på at den ville have sejlet rundt som et slidt, problemfyldt gammelt vrag, der måtte humpe i havn på een motor, de fleste gange. Shit mand noget rod der var i ledningsnettet nede i motorrummet, kronmuffer og hvad har vi ellers.

For mig er der kun en rigtig vej, når en ældre båd ser lidt slidt ud i kanten. Skil hele gøje-møget fra hinanden og start forfra, ellers kan det blive een lang kamp for at holde den i gang. Jeg har snart mange gange set ældre både, der ustandseligt har været problemer med.

Men en totalrenovering kræver både tid, tålmodighed, håndværksmæssige evner (og penge). Og i den sidste ende kan det ikke betale sig, økonomisk, med mindre man får båden for 1 kr.

Det er formentlig det der gør sig gældende på markedet i dag. Jeg synes at ældre både kan være til salg i evigheder, selv til lave priser. For 5-6 år siden kunne man ikke finde en Coronet 24 Midi til under 100.000. Og dengang var den jo også gammel.

Jeg spekulerede selv på at købe en 24 Midi dengang, men synes at de var alt for dyre, standen taget i betragtning. Jeg havde tænkt på at bygge den en del om, forlænge taget en smule, flytte styrepulten helt hen til forruden osv. Når man skulle lave så meget om som jeg ville, måtte den ikke koste mere end 50.000 og det var utænkeligt at finde en til, dengang. Linierne er ikke helt værst på den. Forruden hælder meget bagover, det gør den mere sporty at se på. På mange ældre både står forruden meget oprejst og det ser knap så racer-agtigt ud.

Men jeg turde ikke kaste mig ud i projektet, de fleste Coronet entusiaster vil jo mene at det er at ødelægge båden. Og når den så samtidig var alt for dyr i indkøb, var det på daværende tidspunkt et galt projekt.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 130,246
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AngeloDub
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:02.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden