» Online brugere: 169 |
0 medlemmer og 169 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-12-2010, 08:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
|
|
Jeg har ikke lige noget tal på hvor mange Draco og Coronet'er der er i Grønland, men kender en som importerer Draco deroppe. Det er selvfølgelig ikke sådan at han importerer 20 både om måneden, men der er røget nogle stykker derop. Flere har også solgt deres Draco til Grønland, eller blevet kontaktet af Grønlændere for at høre om de vil sende den derop.
Et sted i mig gør det lidt ondt at de gamle både ryger derop, for de slipper ikke levende derfra. Grønlænderne er hårde ved deres ting. Bådene bliver ikke brugt som pusse-nusse objekter som hernede, den er et arbejdsredskab. Dagens fangst, sæler, rådyr osv bliver slæbt ombord. Har set flere billeder af Draco og Coronet'er på land i Grønland, som var direkte mishandlede.
En kammerat er ved at renovere en Coronet 21 DC som har været på Grønland. Jeg var med til at skille den ad, da han fik den hjem. Hold da op hvor var den molestreret.
På et tidspunkt må der være et marked for at importere renoveringsobjekter fra Grønland, men det er nok kun undertegnede der er gal nok til at gå i gang med at sætte de vrag i stand.........
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

18-12-2010, 09:38
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
På et tidspunkt må der være et marked for at importere renoveringsobjekter fra Grønland, men det er nok kun undertegnede der er gal nok til at gå i gang med at sætte de vrag i stand.........
|
Hvis jeg havde evnerne ville jeg også godt bruge tiden på at sætte sådan en i stand. Det må være konge-fritidsbeskæftigelse.
Hvis man har det sådan at ens fritid er gratis og at det meste af renoveringen er ren hobby, kan man godt bøje den til at selve renoveringen ikke koster noget. Nye dimser koster jo selvfølgelig, men det er jo ren hobby og alternativet til at gå en tur i biffen - næsten :-)
MEN, båden skal jo motoriseres. Og hvad koster en motor til eks. en 21 DC. Ca. 100.000,- kr.? Dvs. selv om man laver det hele selv skal der bonges alvorligt ud og så skal man næsten have fået båden gratis. Med mindre man selvfølgelig selv kan totalrenovere en motor og at man også har fået den gratis.
|

18-12-2010, 11:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
Man skal ikke kun se på økonomien når man begynder på et renoverings projekt, med mindre man kun gør det som ren forretning.
fritidsinteresser og hobby koster da lidt gryn.
da jeg købte min gamle båd for 13 år siden, gjorde jeg det med det for øje at så har jeg noget at bruge fritiden på. Jeg har dog valgt at lave løbende renoveringer så der er noget hver vinter, hvis jeg gider 
Da maskinen og drev skulle skiftes, hørte jeg fra mange at det kunne aldrig gå med en ny maskine i en båd med den alder
Konen og jeg var enige om at det er den båd vi vil beholde de næste måske 10 år eller mere, da den til fulde dækker vores behov.
At bruge 60-70 kg på en ny maskine til den gamle båd, pengene vil jeg aldrig kunne holde hjemme hvis jeg sælger, men jeg sælger ikke. Kan jeg om 10 år få det samme som jeg gav for båden er det fint, og så har min fritidsinteresse / hobby kostet de penge over 10 år og de er da billig + jeg har ikke det bøvl som en gl. motor kan give.   

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

18-12-2010, 23:17
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2010
Bopæl: Frederikssund
|
|
Det er lige brænde til bålet under min drøm om at sejle i 21'eren til Færøerne, min kone tror ikke på at den kan, og jeg mener bare det er et spørgsmål om at have benzin nok med...
Herregud, det er jo bare til bergen, små 300sømil vest, tanke i Lerwick på shetlandsøerne, og så 300 sømil videre til Thorshavn.
One day... one fine day, gør jeg det!!.....
|

19-12-2010, 02:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Bloody Mary
Det er lige brænde til bålet under min drøm om at sejle i 21'eren til Færøerne, min kone tror ikke på at den kan, og jeg mener bare det er et spørgsmål om at have benzin nok med...
Herregud, det er jo bare til bergen, små 300sømil vest, tanke i Lerwick på shetlandsøerne, og så 300 sømil videre til Thorshavn.
One day... one fine day, gør jeg det!!.....
|
Den tur har en bådejer fra Hornbæk gjort, og det var en dramatisk tur over Nordatlanten.

19-12-2010, 09:49
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Fredrikssund
|
|
Hej Nyt drev
Selvfølge har kilder som har fortalt mig det. Coronet Club Danmark, har medlemmer på grønland, og så har vi nogle medlemmer som er flyttet her ned til Danmark, og de siger alle at det eneste som dur er Draco eller Coronet. Grunden til de har den mening er at de er bygget så solidt og at skrog tykkelsen er en vigtig del "Sikkerhed"
Alle Coronet både har støbte bundstokke, 2 på langs og så for ca, for vær halvanden meter. En båd som også er et hit på Grønland er Taga, også Pga
skrov tykkelsen og ligeledes med støbte bundstokke som Coronet.
Mange hilsner
Jørgen
|

20-12-2010, 07:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by 32OF
Hej Nyt drev
Selvfølge har kilder som har fortalt mig det. Coronet Club Danmark, har medlemmer på grønland, og så har vi nogle medlemmer som er flyttet her ned til Danmark, og de siger alle at det eneste som dur er Draco eller Coronet. Grunden til de har den mening er at de er bygget så solidt og at skrog tykkelsen er en vigtig del "Sikkerhed"
Alle Coronet både har støbte bundstokke, 2 på langs og så for ca, for vær halvanden meter. En båd som også er et hit på Grønland er Taga, også Pga
skrov tykkelsen og ligeledes med støbte bundstokke som Coronet.
Mange hilsner
Jørgen
|
Jamen, jeg bestrider jo heller ikke faktum..
Der er ingen tvivl om, at Coronet og Draco bådene er solidt bygget og var sammenlignet med deres konkurrenter flere længder foran både design og kvalitetsmæssigt.
De mere moderne både i samme størrelse som Coronet er jo udviklet til et helt andet marked, og ikke mindst prisgruppe - netop derfor er der sparet på mange detaljer som f.eks. bundstokke og skrogtykkelse. De mindre amerikanske daycruisere er vel udviklet primært til brug på store amerikanske søer og mindre farvande som vi bl.a har i DK - her er ikke tænkt på både, der skal sejle under ekstreme vind- og vejrforhold og med mange sejltimer i løbet af hver sæson.
Det er kun glædeligt at der findes entusiaster indenfor Coronet og Draco bådene, som ynder at holde liv i kludene og bevare de flotte både.

20-12-2010, 10:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
|
|
Og til de uopmærksomme skal det lige siges at der er en fejl i annoncen..... Det er 270'er drev der sidder på... 
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off