Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 157
0 medlemmer og 157 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-01-2011, 10:41
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ikke noget med arogance at gør men en klart virksomhedsbesluttning efter antaltet fra tyveri og svindelsager er ekstremt stigende -vi er ikke en socialkontor men skal drive en sucsesfuld virksomhed ..
nu er der ja ikke kun de "rige svin" vi forsikre..(by the way mener du at alle folk med både over 100k er "rige svin" ? so har du ja ikke mange venner her ud over brolfchen )

Vi skal holder vore skade% ned ellers blive vi nød til at forhøje præmien til ALLE vores kunder ..
og dette passer ikke i vores virksomhedspolitik om fast præmietaxt -nu i 12 år.
Ja jeg er selv et af de "rige svin" (du skal lige læse mit indlæg om satireprogrammet "Rytteriet" og "snobberne", hvor udtrykket er hentet fra).
"Rige svin" er i denne sammenhæng ment ironisk om ressourcestærke danskere (og tyskere :-) der har god økonomi, men som "glemmer" at andre, mindre heldigt stillede, måske har brug for hjælp.

Min pointe er bare at det er for nemt at holde priserne nede, ved at udelukke alle os med mindre både fra at få en god forsikring. Og så nedgøre de selskaber som gør det. Jeg bliver også en potentiel kunde for dig om et par år, Ralph, det håber jeg da.
Men så vil jeg da have Ærø som foretrukne selskab, fordi jeg kender dem, og de ydede en god service, dengang da jeg havde behov for det.
Kunderne tænker langtfra altid i økonomi når de handler.
Se bare hvordan der sælges økologiske varer f. eks.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-01-2011, 11:06
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
Jeg stemmer i med Ullman, Clasq og Peter 508.

Også synes jeg ikke disse skadesfro tråde, klæder Bavaria særlig godt :O(
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #3  
Gammel 08-01-2011, 11:22
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Sjip Se indlæg
Jeg stemmer i med Ullman, Clasq og Peter 508.

Også synes jeg ikke disse skadesfro tråde, klæder Bavaria særlig godt :O(
i må nu ikke misforstå mig -jeg mener sagtens ikke at ærø er en dårlige selskab eller yde dårlig service eller ikke kulant og hjelepfuld i en evtl. skadesag.


jeg er hverken skadefro eller arogant eller nedgøre ærø ,hvofor skal jeg?

jeg kan ja ikke klage,jeg har ja en god produkt med gode ALL RISK forsikringsbetingelser ,god pirateservice og til den rigtige pris..
der viser antalet af nye kunder i 2010 og mange anbefalinger fra tilfredse kunder..

forsikringsbetingelser er en djungel og jeg prøver kun og afklare .
desvære optager mange kunder dårlige forsikringsbetingelser alt for sent og dette kan koster kunden mønten i en evtl skadesag.
jeg holder mig her til de rene facts og lytter ikke til falske utaleser på nettet..

søassurancen ærø har ekstremt dårligere forsikringsbetingelser med alt for mange utagelser og høje standartafskrivninger..
samligende med andere selskaber eks Pantaenius ,BAVARIA,trekroner, mfl.
og forsikringsbetingelser er gældende hvis sagen kør hard på hard...

http://lystbaade.com/?i=5
jeg håbe kun at tursejlerns medlemmer har forhandelt sig til bedere betingelser i den nye samarbejdemed ærø end deres nuværende kunder har..

Sidst redigeret af Manorwar; 08-01-2011 kl. 12:05.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-01-2011, 11:40
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
og hvad mener du peter med " hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....???
peter kom lige med nogen eksempler.jeg har hantert ca 800 skadesager siste år og 99% af mine kunder er meget tilfreds ...

nu skrev jeg med vilje ikke noget specifikt selskab, føler du dig da ramt ?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 08-01-2011, 12:14
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
og hvad mener du peter med " hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....???
peter kom lige med nogen eksempler.jeg har hantert ca 800 skadesager siste år og 99% af mine kunder er meget tilfreds ...

nu skrev jeg med vilje ikke noget specifikt selskab, føler du dig da ramt ?
ne overholde ikke jeg har ja ikke ond i røved...
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-01-2011, 11:43
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Manorwar: Det er fint nok at du gerne vil promovere dit selskab og det skal du hjertens gerne have lov til. Du vil ikke få én eneste kritisk kommentar fra mig hvis du gør det ved at fremhæve positive sider ved dine forsikringer og dit selskab generelt. Men du kan regne med at du får besked når du laver markedsføring ved at fremhæve negative sider ved andre selskaber. Det er bare ikke i orden. Du har tidligere fremført at "du blot informerer" din kære Fenderen-medlemmer om forsikringsbranchen, men den holder altså ikke. Det er ikke troværdigt og det er ikke god markedsføringsskik at gøre det. Så et godt råd fra mig til dig er udelukkende at skrive om de gode sider ved dit eget selskab.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-01-2011, 11:54
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg har lavet sådan en lille skabelon til dig du kan bruge fremover. Om ikke andet næste år når et par af dine konkurrenter har sat præmien op. Du skal bare indsætte konkurrentens navn i det blanke felt.

Nu har bådforsikringsselskabet ___________ igen sat præmien op, og de har også nogle lortebetingelser. Og alle de andre selskaber har også meget dårlige betingelser. Undtagen Bavaria naturligvis. De er rigtig gode.

Køb Bavaria - så er du helt sikker !
Bavaria - fedtfattig fastfood !
Bavaria - because you are worth it !
Bavaria - because first impression last !
Bavaria - fordi du er til !
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-01-2011, 12:11
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg har lavet sådan en lille skabelon til dig du kan bruge fremover. Om ikke andet næste år når et par af dine konkurrenter har sat præmien op. Du skal bare indsætte konkurrentens navn i det blanke felt.

Nu har bådforsikringsselskabet ___________ igen sat præmien op, og de har også nogle lortebetingelser. Og alle de andre selskaber har også meget dårlige betingelser. Undtagen Bavaria naturligvis. De er rigtig gode.

Køb Bavaria - så er du helt sikker !
Bavaria - fedtfattig fastfood !
Bavaria - because you are worth it !
Bavaria - because first impression last !
Bavaria - fordi du er til !
haha tak

formularet skal nog bruges flittig..med all de kommende præmienstigninger..
by the way panaenius har også rigtig fine forsikringsbetingelser...
Reply With Quote
  #9  
Gammel 08-01-2011, 12:18
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Manorwar: Det er fint nok at du gerne vil promovere dit selskab og det skal du hjertens gerne have lov til. Du vil ikke få én eneste kritisk kommentar fra mig hvis du gør det ved at fremhæve positive sider ved dine forsikringer og dit selskab generelt. Men du kan regne med at du får besked når du laver markedsføring ved at fremhæve negative sider ved andre selskaber. Det er bare ikke i orden. Du har tidligere fremført at "du blot informerer" din kære Fenderen-medlemmer om forsikringsbranchen, men den holder altså ikke. Det er ikke troværdigt og det er ikke god markedsføringsskik at gøre det. Så et godt råd fra mig til dig er udelukkende at skrive om de gode sider ved dit eget selskab.
jeg promovere ja ikke kun mine selskab..jeg holder mig til klare FACTS ellers kan du bevise modsatte?
.jeg giver ja også klare anbefalinger til eks pantaenius .. en rigtigt fint selskab..
der er jo ingent ting galt med at udnytter min betalt sponsorkontrakt med fenderen.??.

og sagtens har vi haft også små problemer i vores selskab ..
eks.. desvære har vi haft nogle kunder med lidt langt ventetid i enkelte skadesager.
policeringsomstilling til dansk har ikke fungert hurtig nog ,som forventet..pga problemer med databasen.
nogle kunder har ventet lange med returpræmier.pga skats langsome sagsbehandling.

jeg har stændigvæg gammle funkunder med problemer jeg hantere, uden betaling by the way
men ellers er jeg mega tilfreds...

Sidst redigeret af Manorwar; 08-01-2011 kl. 12:35.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 08-01-2011, 15:15
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg vil godt knytte en kommentar til forsikring.

Jeg har haft mange knallerter, 45'ere, motorcykler, biler, både og ejendomme gennem årene - lige fra brugt til nyt. Jeg kører og sejler elite og har aldrig selv lavet forsikringsskade - og kommer heller ikke til det.

Min erfaring er, at forsikringer dækker lige til den dag, de skal dække. Jeg har kun en gang anmeldt en skade da tyvknægte slap afsted med nye bil over stok og sten på Nørrebro - og den anmeldelse blev behandlet så langsomt, at jeg selv havde betalt skaden den dag det endelig blev meddelt, at skaden ville blive dækket.

Min leveregel er derfor, at jeg kun tegner de absolut lovpligtige forsikringer - og det er bliver til den laveste pris med lavest mulig dækning fordi jeg forventer, at det er min egen pung, der står for skud.

Dertil kommer, at forsikringsvilkår i dag er så komplekse, at de burde omdøbes til lovpligtige, totale ansvarsfraskrivelser med et girokort forneden.

Lovpligtige forsikringer er forsikringsselskabernes egen forsikring - og derfor stiger priserne år efter år. Hvis du ikke har en skolekammerat som assurandør, skal du eksempelvis betale 20.000 kr. i årlig ansvar for en bil fra 1983 - i stedet for 7.000 kr.

Prisen for sådan en bil burde dog være nede på 500 kr.

Med andre ord, så er det lovregulerede marked så skørt, at den årlige forsikringspræmie nemt bærer værdien af det forsikrede i sig selv.

Hvis begrebet 'lovpligtig' forsikring overhovedet har sin berettigelse, kan jeg komme på en række andre områder, hvor 'lovpligtig' også burde indføres. Eksempelvis inden for IT.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 08-01-2011, 21:11
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Jeg vil godt knytte en kommentar til forsikring.

Jeg har haft mange knallerter, 45'ere, motorcykler, biler, både og ejendomme gennem årene - lige fra brugt til nyt. Jeg kører og sejler elite og har aldrig selv lavet forsikringsskade - og kommer heller ikke til det.
Man skal aldrig sige aldrig, jeg troede også jeg var en af dem der aldrig ville smadre min bil eller båd, med jeg fik en brat opvågning sidste sommer, det kan du læse mere om i tråden. . . . Hvoran man smadrer en Wellcraft . . . .
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,566
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JanetE5666
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden