» Online brugere: 234 |
0 medlemmer og 234 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

10-01-2011, 16:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Warthburg båd!!!
Anede ikke at det eksisterede. Selv hvis den skulle trække mig op på vandski, ville motoren da brænde sammen
Supra vandskibåd er også et fint skiv, der var jo en til salg i Århus for nogle måneder siden til 30.000.-
Lidt brugt at se på, men kunne nok fikses op. Eneste minus ved Supra'en er at fribord er meget lavt. Jeg har en kammerat på ca 100 kg, hvis han stillede sig hen bagi, tror jeg at den vil tage vand ind......
Mastercraft 190 prostar fra slutningen af 1990'erne er den absolut fedeste.
Op igennem 1990'erne, hvor jeg havde fået øjnene op for vandskibåde, opdagede jeg nemlig denne. På det tidspunkt havde jeg abonnement på "Powerboat magazine" og de havde netop en test af 190 Prostar årg 1997. (har stadig bladet)
Fuck hvor var(er) den fed. Den kom lige en tak højere op på listen, end Ski Nautique'en.
Så altså, 190Prostar som nr 1, Ski Nautique som nr 2.
Der er ikke så mange Prostar her i landet, så Ski Nautique er nemmere at finde, medmindre man skulle tage en hjem fra Tyskland eller England.
Bayliner har faktisk også lavet en vandskibåd, Ski Challenger hedder den. Dem er der ikke ret mange af. I USA kan de findes til ingen penge, men fragt hjem og CE mærkning........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

10-01-2011, 17:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
En af fordelene er også at det giver en helt anden sejlads med motoren placeret midt skibs, båden er i balance og ikke røvtung.
drevbåde hænger alle med røven.  
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

10-01-2011, 17:13
|
|
Der blev lavet speedbåde til både politi og til vandski i DDR, de lavede bla. nogle utrolig flotte maghoni speedbåde, det eneste problem var de skræklige motorer...
Her er et par pic af Lotos 2, som de kaldte bådene med den 3 cylindrede 2 takter der normalt sad og osede i deres såkaldte biler...
Sidst redigeret af Chribs; 10-01-2011 kl. 17:40.
|

10-01-2011, 17:43
|
|
Lidt flere pic af Lotos, samt af en anden DDR båd, kaldet Wax, men også med samme motor...
|

10-01-2011, 18:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

10-01-2011, 18:15
|
|
Der er også ulemper med en fast aksel, bla. hvis man rammer bunden, der er der ingen drev der kan give efter osv.
Og både med fast aksel er ikke så lette at hive på en almindelig købe trailer, da det kræver at traileren er bygget om til en sådan.
|

11-01-2011, 03:08
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
|
|
Ski Nautique er konge båden
Jeg har selv sejlet denne i Holte Vandski Klub, den er så overdrevet fed, optræk, stabilitet, styring, alt går op i en større enhed. Det er den bedste sejloplevelse jeg har haft i en speedbåd i den størrelse. Eneste der kommer i nærheden er Malibu, men det er en helt anden følelse, og en del anderledes grundet den er bygget til wakeboarding, og hækbølge.
Jeg mener det var en 96'er de har/havde i holte (de fik ny båd sidste år)
Vallensbæk, havde deres ski nautique ca samme årgang til salg sidste år også mener jeg, så det burde være muligt at finde en af dem til en rimelig penge herhjemme.
Fast skrueaksel er og ror er vejen frem hvis man vil have stabilitet og retningsbestemthed. Det er min erfaring. Dog er de umulige at styre ved lav hastighed og når man bakker.
/Nicolas
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
|

11-01-2011, 09:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by NarkoKrig
Jeg har selv sejlet denne i Holte Vandski Klub, den er så overdrevet fed, optræk, stabilitet, styring, alt går op i en større enhed. Det er den bedste sejloplevelse jeg har haft i en speedbåd i den størrelse. Eneste der kommer i nærheden er Malibu, men det er en helt anden følelse, og en del anderledes grundet den er bygget til wakeboarding, og hækbølge.
Jeg mener det var en 96'er de har/havde i holte (de fik ny båd sidste år)
Vallensbæk, havde deres ski nautique ca samme årgang til salg sidste år også mener jeg, så det burde være muligt at finde en af dem til en rimelig penge herhjemme.
Fast skrueaksel er og ror er vejen frem hvis man vil have stabilitet og retningsbestemthed. Det er min erfaring. Dog er de umulige at styre ved lav hastighed og når man bakker.
/Nicolas
|
1996'er Ski Nautique er et rigtig fint skiv. Kunne være skægt at vide hvad de blev solgt for.
Men det var da længe de har haft den, hvis de altså har haft den fra ny. I skanderborg tror jeg at de skifter båd hver 3. år.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,035
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Briantof |
|