» Online brugere: 196 |
0 medlemmer og 196 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

27-01-2011, 12:13
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
forstået
|

27-01-2011, 12:36
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

27-01-2011, 13:53
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
|
Forhandleren har det fulde ansvar, er han noget værd økonomisk er der ikke den store risiko....
Jeg forstår ikke dem der mener at det er for farligt, eller ikke tilrådig at bruge sine reklamationesrettigheder ?, hvad skal man så med garanti og reklamationsret ?...
Henvend dig til den forhandler du har købt den af, og få han til at forklare dig hvad han har tænkt sig at gøre ved problemet, og mener du ikke han griber det rigtigt og seriøst an, så har du både forbrugerrådet og advokater at henvende dig til.....
Og evt. pressen, hvis han er meget grov...
|

27-01-2011, 14:12
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Som man af og til hører i TV'et, kan det være kostbart, langvarigt og næsten umuligt at få sin ret, selv om man har det. Mange handlende er fuldstændig ligeglade med forbrugerrådets afgørelser, f. eks. har vi her på Nordfyn glæden af Danmarks værste bilhandler, udnævnt af tv's forbrugermagasin, men han kører bare videre.
Jeg siger bare " vær forsigtig "
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

27-01-2011, 14:42
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
|
|
sådan noget elpolering hvad koster det.
|

27-01-2011, 19:05
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
Hej Poca du kan teste om det er syrefast med en magnet, der er mange forskellige legeringer af rustfast stål men en tommelfingerregel siger at syrefast IKKE er magnetisk , en ting er i hvertfald sikkert hvis du smører bejse på, så bliver det helt mat og grimt, og det skal efterpoleres og du skal ikke dryppe på båden for så skal du til at male den også
Jeg forstår heller ikke helt hvordan forhandleren bare kan afvise en reklamation som denne da det jo er fabriksmonteret udstyr.
Mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
|

27-01-2011, 19:45
|
|
Vil du oplyse hvem forhandleren er, så vi andre kan undgå ham, og advare andre mod ham også...
Jeg ville aldrig lade ham slippe hvis der var mig, du har retten på din side, udstyret på båden lever ikke op til det man burde forvente af en båd....
Skriv til forbrugerhjælpen på Extrabladet, og/eller forbruger ankenævnet...
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,918
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Billyemard |
|