Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 140
1 medlemmer og 139 gæster
ordina omicidio
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 02-03-2011, 22:31
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg kan personligt bedst lide den almindelige model, synes at den virker til at kunne sluge mest vand. Alle de runde huller i speedy modellen skulle man mene kunne lave meget turbulens/hvirvler, når det går derudaf.

De aflange huller på den alm er jo lige i fart-retningen, det må give det bedste resultat, mest vand, uden alt for mange hvirvler, skulle man tro.

Der er et lille hul i forenden, til at skrue indtaget ekstra fast. Det hjælper også når man skal spænde møtrikken inde i båden, indtaget drejer ikke rundt.

Det vil jeg dog ikke bruge, er principielt imod at skrue skruer ind i skroget, udefra, især under vandlinien. Med tiden trænger der vand forbi skruen og ind hvor man ikke vil have vand(i dette tilfælde glasfiberlaminatet). Det er ikke meget vi snakker om og selvfølgelig skal det tættes med noget godt klister. Men vibrationer igennem tiden gør at jeg spekulerer på om det er tæt.

Der er en del agterspejl som igennem tiden er blevet fugtige, bl.a fordi der trænger vand ind, ved skruer til badebro, trimflaps, agterspejlsmonteret log/ekkolod osv.

Lige for tiden laver jeg bl.a en ny badebro til Suntop'en og her svejser jeg bolte på bagsiden af beslagene, så man skal spænde møtrikker inde i båden, og på udvendig side er der blot et beslag, der ser ud til at være limet på.

Det skal selvfølgelig stadig tættes, men det er en større flade som der kan lægges en gummipakning imellem.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,115
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ordina omicidio
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden