Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 108
0 medlemmer og 108 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-03-2011, 11:41
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hej Martin, har lige lavet en Johnson med samme problem og johnson evindrude er jo same same .

Fejlen her lå i ikke korrektjusteret strålespids og en b
Benzinpumpe " den sidder som en lille firkant på siden af motoren"

Benzin pumpen rensede jeg men der er virkelig mange stumper så brug en manual
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-03-2011, 14:20
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hej Martin, har lige lavet en Johnson med samme problem og johnson evindrude er jo same same .

Fejlen her lå i ikke korrektjusteret strålespids og en b
Benzinpumpe " den sidder som en lille firkant på siden af motoren"

Benzin pumpen rensede jeg men der er virkelig mange stumper så brug en manual
Hej Nico

Mangler der lidt beskrivelse i din linie med strålespis, den slutter med "b" ?

Jeg må igennem karburatoren igen, benzinpumpen har jeg ikke været over endnu da den umiddelbart får nok benzin.
Men når tegningen er fundet, får den også en rensning.
Der sidder ikke noget filter på motoren, så mon ikke den trænger?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-03-2011, 17:08
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Det kan evt. også være en utæt membran i benzinpumpen.
Men det vil en adskillelse hurtigt afsløre.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-03-2011, 17:23
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Here you go my friend http://www.sschapterpsa.com/rambling...g_fuelpump.htm
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-03-2011, 22:25
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #6  
Gammel 29-03-2011, 20:42
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hej Nico, umiddelbart ligner pumpen ikke den som sidder på min motor.
Min er årg. 88, har du link til andre tegninger?

Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
Hej Christian,
Ligger du inde med link til tegninger?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #7  
Gammel 29-03-2011, 21:15
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Her, de omtalte pakdåser hedder 15 og 11 på den tegning.
Skjern bådene har delene du skal bruge, de er meget venlige iøvrigt
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp...ier-100-005-EJ
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #8  
Gammel 10-03-2012, 21:51
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
Du har renoveret en 25 hk, kan du fortælle mig hvad der kan være galt når den er svær at få i gear eller vise mig en tegning hvor problemet kunne være???
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,117
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Saberzak
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:38.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden