» Online brugere: 114 |
0 medlemmer og 114 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

28-03-2011, 22:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.
Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne. 
|

29-03-2011, 20:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
|
Hej Nico, umiddelbart ligner pumpen ikke den som sidder på min motor.
Min er årg. 88, har du link til andre tegninger?
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.
Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne. 
|
Hej Christian,
Ligger du inde med link til tegninger?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

29-03-2011, 21:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Her, de omtalte pakdåser hedder 15 og 11 på den tegning.
Skjern bådene har delene du skal bruge, de er meget venlige iøvrigt
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp...ier-100-005-EJ
|

23-04-2011, 09:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
En lille update
- Karburator renset
- Kompressionen er testet til 110 psi på begge cylindre (koldmåling)
- Benzinpumpe kontrolleret og renset, ingen defekter
- Nye tændrør
- Et decideret luftfilter er der ikke noget af, kun en tom plastikkasse foran indsugningen.
Men fejlen er der stadigvæk, har I andre bud inden jeg går igang med at kigge på simmer-ringene som ChristianX nævner?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Sidst redigeret af MartinN; 23-04-2011 kl. 20:29.
|

23-04-2011, 18:00
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Jeg ved intet om påhængsmotorer.
Men en benzinmotor med en utæt vaccumslange gør også sådan.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er dog et bud andre ikke har nævnt.
Suger den falsk luft et sted bliver blandingen for tynd, og så gør motoren ligesom en kold motor man starter uden choker.
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

24-04-2011, 07:48
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Du kan jo tjekke om det skyldes luft/benzinblanding i tomgang ved at gi den en lille smule choker, hvis den så går bedre, skal du ha' indstillet blandingsskruen til tomgang, eller rense yderligere.
Der skal ikke være luftfilter.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

24-04-2011, 07:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Du kan jo tjekke om det skyldes luft/benzinblanding i tomgang ved at gi den en lille smule choker, hvis den så går bedre, skal du ha' indstillet blandingsskruen til tomgang, eller rense yderligere.
|
Det har jeg prøvet, og det hjalp ikke 
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

10-03-2012, 21:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.
Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne. 
|
Du har renoveret en 25 hk, kan du fortælle mig hvad der kan være galt når den er svær at få i gear eller vise mig en tegning hvor problemet kunne være???
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,117
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Saberzak |
|