Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 114
0 medlemmer og 114 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-03-2011, 22:25
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #2  
Gammel 29-03-2011, 20:42
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hej Nico, umiddelbart ligner pumpen ikke den som sidder på min motor.
Min er årg. 88, har du link til andre tegninger?

Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
Hej Christian,
Ligger du inde med link til tegninger?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 29-03-2011, 21:15
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Her, de omtalte pakdåser hedder 15 og 11 på den tegning.
Skjern bådene har delene du skal bruge, de er meget venlige iøvrigt
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp...ier-100-005-EJ
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-04-2011, 09:36
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
En lille update

  • Karburator renset
  • Kompressionen er testet til 110 psi på begge cylindre (koldmåling)
  • Benzinpumpe kontrolleret og renset, ingen defekter
  • Nye tændrør
  • Et decideret luftfilter er der ikke noget af, kun en tom plastikkasse foran indsugningen.
Men fejlen er der stadigvæk, har I andre bud inden jeg går igang med at kigge på simmer-ringene som ChristianX nævner?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________

Sidst redigeret af MartinN; 23-04-2011 kl. 20:29.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-04-2011, 18:00
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jeg ved intet om påhængsmotorer.
Men en benzinmotor med en utæt vaccumslange gør også sådan.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er dog et bud andre ikke har nævnt.

Suger den falsk luft et sted bliver blandingen for tynd, og så gør motoren ligesom en kold motor man starter uden choker.

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #6  
Gammel 24-04-2011, 07:48
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Du kan jo tjekke om det skyldes luft/benzinblanding i tomgang ved at gi den en lille smule choker, hvis den så går bedre, skal du ha' indstillet blandingsskruen til tomgang, eller rense yderligere.
Der skal ikke være luftfilter.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 24-04-2011, 07:53
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Du kan jo tjekke om det skyldes luft/benzinblanding i tomgang ved at gi den en lille smule choker, hvis den så går bedre, skal du ha' indstillet blandingsskruen til tomgang, eller rense yderligere.
Det har jeg prøvet, og det hjalp ikke
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #8  
Gammel 10-03-2012, 21:51
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Jeg har renoveret 2 maskiner, En evinrude 25 hk og en Johnson 30 hk (samme opbygning)
Og der lå fejlen på begge maskiner i Simerringene (pakdåserne) ved krumtap. som var mørnet op og blevet utætte.
Jeg skilte hele skidtet ad og fik sat nye pakdåser i, hvorefter de kørte fejlfrit.

Det lyder fuldstændig som det din gør på videoerne.
Du har renoveret en 25 hk, kan du fortælle mig hvad der kan være galt når den er svær at få i gear eller vise mig en tegning hvor problemet kunne være???
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,117
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Saberzak
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden