|
 |

12-04-2011, 16:17
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
Ikke at du kan bruge det til ret meget nu, men så frostsprænger sådan en manifold altså ikke hvis motoren er ordentligt vinterkonserveret, og det er da meget sandsynligt at en vandkanal i f.eks et topstykke også har en frostskade, så ud med lortet ! læg en anden motor i og sæt dig ind i vinterkonserveringens ædle kunst :-) ps. så skal en ferskvandskølet også konserveres.
mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
|

12-04-2011, 17:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
ingen tvivl om at det ikke kan svare sig at lappe mere på den maskine.
hvis du vil beholde båden og ikke har planer om udskiftning de næste 5+ år så køb en longblock eller en ny maskine. Har du en ide om at båden skal skiftes inden for de næste 2-3 år så find en nyere god brugt.
Jeg brugte lang tid på at træffe en beslutning da jeg skiftede til en ny maskine i 2005. Mange rystede på hovedet og sagde at det var tosset at købe ny maskine til en båd fra 1973, men jeg har ikke fortrudt købet, det er sgu dejligt at det bare spinner når nøglen drejes.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

12-04-2011, 18:04
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
KLOPF over på det andet bådforum, købte også en båd med letter brugt motor, han ofret en hulens masse penge på nye manifoller og ferskvandskøling osv osv, efter et par få ture døde motoren, og der er også kommet en helt ny i,
skriv evt til ham og hør hans erfaringer, jeg mener ikke du skal bruge nogle penge på gammelt jern,
hvis du er glad for båden mener jeg godt du kan forsvarer en ny motor, lige som goffy skriver, så er det fedt at det bare virker.
Alt andet lige, så i tilfælde af salg, kan du skrive HELT ny mpi motor, med få drift timer, det tæller også i tilfælde af salg
|

12-04-2011, 19:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Jeg er selvfølgelig enig med BrianL i, at der ikke skal bruges penge på mere analyse og adskillelse af den gamle motor. Jeg glemte, at skrive, at den slags adskillelse skal gøres på hobby-basis hjemme i værkstedshallen med lidt god Nik & Jay på ghettoblasteren og en Carlsberg Hvede på dåse på bordet.
|

12-04-2011, 19:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
...med lidt god Nik & Jay på ghettoblasteren og en Carlsberg Hvede på dåse på bordet.
|
Det må så være sangen: "Èn dag tilbage"...?!
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

12-04-2011, 20:26
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
ØV siger jeg bare - nøj en nedtursmåde at starte sæsonen på.
Personligt ville jeg ikke købe en ny motor/drivline, men derimod høre en forhandler om hvad han skulle have i byttepris hvis jeg købte en ny/brugt båd hos ham. Investeringen som en ny motor vile repræsentere, får du aldrig igen - tiltrods for at du smider en EFI/MPI i.
Prioritetslisten hos mig ville se således ud.
1. Ny brugt båd
2. Ny brugt motor
3. Ny motor
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

12-04-2011, 22:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
ØV siger jeg bare - nøj en nedtursmåde at starte sæsonen på.
Personligt ville jeg ikke købe en ny motor/drivline, men derimod høre en forhandler om hvad han skulle have i byttepris hvis jeg købte en ny/brugt båd hos ham. Investeringen som en ny motor vile repræsentere, får du aldrig igen - tiltrods for at du smider en EFI/MPI i.Prioritetslisten hos mig ville se således ud.
1. Ny brugt båd
2. Ny brugt motor
3. Ny motor
|
du skriver at investeringen får han aldrig igen. Når man investere i en bil til 300 kg og sælger igen efter nogle år har det altså kostet en hel del at have den bil. Hvorfor mener du ikke det skal koste noget at have en båd.
mener du at man kan have en båd i flere år og så sælge til samme pris som man gav for den.
regnestykket skal også lige gøres op med hvad man kan få for en båd uden motor.
vi kan hurtig blive enig om at bruges 100kg på en ny maskine stiger bådens værdi ikke med de 100kg i handel, men sejl med den i 5 år og du kan sikkert få 50-60 kg mere for den end hvis den skulle sælges uden maskine.
så har det kostet 8-10kg om året og man har en ny maskine der aldrig har lavet vrøvl.
der er mange måder at vende tingene på. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

12-04-2011, 19:47
|
|
Den 2005 Mercruser 4,3 Brian linker til, virker som et godt tilbud, kr 38.000,- ny.seviceret og monteret ?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,632
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, EldenMowry |
|