|
 |

20-09-2011, 19:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Hvordan er det gået med din SeaRay? Det var ærgeligt, du ikke kunne komme med os andre ud, at cruise de sidste gange. Det var nogle skønne ture. Jeg håber, at du har fået SeaRay'en klar til en sensommer tur eller to på fjorden. Her en måned efter hændelsen må det være tid til en anmeldelse af Bavaria og hjælpen. Hvor mange søstjerner skal Bavaria have?
|

22-09-2011, 10:10
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Hej Fleetcher14
Tak for tanken....
Og nej, jeg må desværre sige at jeg IKKE sejler endnu
Motoren har ikke været startet endnu, men jeg håber og tror på at den bliver startet i denne uge, selvom jeg endnu ikke har hørt fra mekanikeren, selvom han har lovet flere gange at give lyd fra sig.
Jeg ville rigtig gerne have båden på land, for den bliver noget tilgroet efter at have ligget i vandet, helt stille i mere end 6 uger, så hvis ikke jeg får den startet her inden weekenden, er der så en der kan hjælpe mig med at trække den til slæbestedet i løbet af næste uge?
Er der nogle der har erfaringer med Peter fra J.S. marine?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

22-09-2011, 20:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Solen skinder, bådene er på vandet, og du står og ser på din SeaRay, der næsten har lidt samme skæbne som den prægtige Bismarch, mens du har fået en mekaniker, der ikke holder sine aftaler - og ikke giver lyd fra sig?
Det minder mig om en bil-mekaniker, min kære lillebror engang havde. Løfte efter løfte blev brudt. Der blev ikke svaret på henvendelser. Det viste sig senere, tilfældigvis, på en motorcykeltur, at mekanikeren var optaget - fordi han brugte bilen privat til transport af kone, børn og vasketøj. Han troede endda, han kunne stikke af fra en motorcykel (GSX-R 1300).
Man må nok konkludere, at mekanikere, der gentagne gange ikke holder aftaler, og ikke engang kan give lyd fra sig, med rette kan tilskrives en eller anden grad af mistillid - og bør fravælges konsekvent.
Sådan en manglende respekt giver i hvert fald ikke ligefrem søstjerner på brystet.
En søstjerneværdig mekaniker tager ejerskab på opgaven, optræder tillidsvækkende, holder dig underrettet om opgavens fremskridt og afleverer den aftalte løsning til den aftalte pris. Og er han lidt nørd også, så tager han også billeder undervejs, så du kan følge med. Den slags skal prises, så de mistillidsvækkende mekanikere falder i baggrunden.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-09-2011 kl. 20:21.
|

22-09-2011, 20:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Arh, det er måske nok at tage munden lidt for fuld, at mekanikeren skal tage billeder af f.eks. reparationens fremskridt og sende til kunden MEDMINDRE kunden selvfølgelig vil betale for den tid som mekanikeren bruger på at tage billeder, up-loade og sende dem - det tvivler jeg på at kunden vil.
Jeg har haft min første garantisag med en PARSUN 4 HK med langt ben. Kunden afleverede motoren til mig i midten af august med fejlmeldingen "kan ikke starte". Jeg undersøgte motoren og kontaktede min leverandør, som gerne ville have motoren til rep./inspektion. Det viste sig, at en reparation ville tage længere tid pga. restordre på reservedele, så konklusionen blev, at kunden fik en fabriksny motor u/b, og den har vedkommende afhentet i dag.
Jeg påfyldte motor- og gearolie på påhængsmotoren, så kunden populæt sagt blot skal "tilsætte vand" og sejle.
Jeg håber at kunden er tilfreds med den service og behandling jeg har ydet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-09-2011, 20:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Nu er MMS jo opfundet. Tryk & Send. Det giver så meget glæde, at vide, at der er fremskridt - at man gerne slipper lidt ekstra i den anden ende. Som regel vil man som kunde også gerne lære noget om sit fartøj eller køretøj - og billeder er en mulighed for, at se dele eller områder, der normalt ikke er tilgængelige.
Nu ved jeg jo også, at du er skarp, så din service er tydeligvis derefter. Jeg har sjælent set en forhandle så skarpt som du på messen. Du havde fuldstændigt styr på detaljerne, priserne, mulige rabatter, aftaler og tiden. Det var flot.
|

22-09-2011, 21:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Tak for de pæne ord.
Der skal tilføjes, at hvis et marineværksted skal "holde alle deres kunder i hånden med MMS, billededokumentation mv.", så drukner de i værkstedstimer, som kunden måske ikke vil betale for....
Hvis det aut. værksted som servicere min ML´er skulle fremsende billede- eller skriftlig dokumentation for hver eneste handling på bilen, så ville jeg få en regning så Jorden den ryster - timeprisen er 1100,- kr. + moms..........
Jeg tror "bare" det handler om tillid. Er man utilfreds det ene sted, må man finden et nyt sted og håbe på bedre tider.
Vi ser alle sammen forskelligt på problemstillinger.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

23-09-2011, 08:53
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
|
|
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3
 
Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,451
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DerekGadiz |
|