Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 176
1 medlemmer og 175 gæster
>>> https://t.me/+0bteex
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 09-11-2011, 22:56
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib

Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Billeder: 31
Wink

Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Det kunne man måske forvente, men min erfaring er at de mere seriøse autoriserede bådforhandlere kun sælger originale reservedele, mens de mindre seriøse sælger også tilbyder alternative dele.
Jeg ser det som et spørgsmål om man kan acceptere den pris man bliver tilbudt på en reservedel, og hvis man ikke kan det så kan man spørge om der findes billigere alternative dele, og hvis forhandleren ikke ønsker dette så må man selv ud at lede efter billigere dele.

Jeg mener ikke du kan laste forhandleren. Jeg mener at det er dit ansvar som kunde at undersøge prisen inden du køber.
jeg laster såmænd ikke forhandleren, men først da jeg havde brudt pakningerne til zincen og monteret det, og spurgte igen til om ikke der var andre muligheder, da jeg på et forum, her, var blevet opmærksom på at man da nok kunne finde noget alternativt, så sagde han det kan man nok, bare gevind er det samme så kan den sagtens anvendes... i butikken sagde han ellers at det var specielle gevind osv... samt at det var prisen uanset om det var til VOLVO eller Mercruiser og andet..
Derudover ved han jeg er NEWBIE udi det med både, og jeg har nævnt til ham at det skal gøres billigst muligt, så bliver man da lidt undrene når han starter med at sige at en generator ikke koster det helt store, og så får en pris på 3700,- + moms, hvor en venlig sjæl herinde kan skaffe en til små 2000,-
nå men sådan er det, og jeg skrev vist også tidligere at så havde jeg fået min lektie...
jeg spørger mig omkring herind først, når jeg fremover skal bruge reservedele eller råd til steder det kan erhverves til den billigste pris..
tak til alle får svar, og NYTDREV, jeg vender lige tilbage til dig ang. generator :-)
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Gammel 10-11-2011, 09:07
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Man kan under alle omstændigheder konkludere, at markedet mht. reservedele hvadenten det er til biler eller både, er blevet mere nemt og overskueligt for forbrugeren.

Vi har haft diskussionen tidligere med reservedele og de ublu priser, som mange møder hos de aut. forhandlere. Indenfor bilverdenen er enhver bil efterhånden strikket sammen af varer fra et utal af underleverandører f.eks. indsprøjtningssystemet på mange tyske biler er fra BOSCH - smutter en injector i dieselmotoren, er der uden tvivl to forskellige priser, om injectoren handles hos et aut. bilværksted eller direkte hos en BOSCH forhandler. Behøver jeg at nævne, hvor injectoren med overvejende sandsynlighed er billigst...

De aut. forhandlere ( inden for marinefaget ) er underlagt en kontrakt imellem forhandler og importør dvs., at der f.eks. ikke må handles reservedele til det pågældende mærke hos andre udbydere. Såfremt det sker og opdages af importøren, vil kontrakten med overvejende sandsynlighed blive annulleret. Alligevel, er der mange aut. forhandlere ( jeg vil undlade at nævne inden for hvilke mærker ), der handler både OEM og OE dele hos nytdrev.dk
Gammel 10-11-2011, 14:00
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Derudover ved han jeg er NEWBIE udi det med både, og jeg har nævnt til ham at det skal gøres billigst muligt,
OK. Så forstår jeg dig godt.
Reply With Quote
Gammel 11-11-2011, 19:17
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Derudover ved han jeg er NEWBIE udi det med både, og jeg har nævnt til ham at det skal gøres billigst muligt,
Jeg havde fundet/valgt en anden mekaniker. Vi har drøftet det før herinde, personligt vil jeg altid vælge en mekaniker jeg har tillid og tiltro til, fremfor en der er bakket op af et evt. tilkøbt forhandler-netværk. Det gælder mine biler, mc og båd.!
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump