Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 246
0 medlemmer og 246 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 20-12-2011, 21:27
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ja med bilforsikringer er sagen lid anderleds .her findes kontraktvæksteder men her blived ja også trukket en del i løn fra værksted ..

alle ander tingskadeforsikringer inkl bådforsikringer kør efter den andere modell. Bådforsikringer ,hus og inbo forsikringer etc har ingen kontrakværksted
her få kunden kun kontanterstatning ..

Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
Gammel 20-12-2011, 21:46
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen
Reply With Quote
Gammel 20-12-2011, 21:49
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Citér:
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen

Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må værkstedet jo forsøge at finde en tilsvarende brugt generator...
Reply With Quote
Gammel 20-12-2011, 21:54
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Billeder: 5
halløj..

Men en 20 år gammel generator der virker er nok en del mere værd en de 10 % af en nypris. arrrr det virker sgu ikke fair.
Det fint nok at sætte en brugt del i så længe der er en garanti på den. De gamle dele ved vi jo holder længere end de nye, da de er lavet af god kvalitet.. :-)

2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
Gammel 20-12-2011, 21:58
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
halløj..

Men en 20 år gammel generator der virker er nok en del mere værd en de 10 % af en nypris. arrrr det virker sgu ikke fair.
Det fint nok at sætte en brugt del i så længe der er en garanti på den. De gamle dele ved vi jo holder længere end de nye, da de er lavet af god kvalitet.. :-)
jo der er fair ..
en 20 år gammel generator ,drev eller ligende har faktiskt ingen restværedi...
levetiden er langt overskridet . brolfchen hvad er levetid på drever,generato etc .. ??
??? den 20 år gammel generator har ja heller ikke nogen garanti i forvejen ....
Reply With Quote
Gammel 20-12-2011, 22:11
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Citér:
jo der er fair ..
en 20 år gammel generator ,drev eller ligende har faktiskt ingen restværedi...
levetiden er langt overskridet . brolfchen hvad er levetid på drever,generato etc .. ??
??? den 20 år gammel generator har ja heller ikke nogen garanti i forvejen ....
Levetiden på de omtalte dele kan ikke defineres med usvigelig sikkerhed - der er mange faktorer som er afgørende for en komponents levetid.

Handelsværdien på en brugt generator, et drev, en motor mv., der kan dokumenteres som værende mere end 20 år har en begrænset handelsværdi og værdisættes på købsdagen imellem sælger og køber.

Hvad jeg kan bekræfte er, at når en marinemotor ( indenbords m/ drev Mercruiser, OMC eller Volvo Penta baseret på GM eller FORD blokken ), så er der en tydelig tendens til, at mange komponenter begynder at være en udskiftning værdig efter 15 år.
Gammel 20-12-2011, 22:19
Peter508
Gæst

Hvem ved / vurderer om generatoren har været udskiftet på et tidligere tidspunkt ??
Reply With Quote
Gammel 20-12-2011, 21:55
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må værkstedet jo forsøge at finde en tilsvarende brugt generator...
ja eller kunden .. IKKE forsikringselskabet ..
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump