| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 00:12
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
		Kik lige her. Her er en test af senderen: 
http://ckdboats.blogspot.com/2010/01...nnections.html
Håber dette kan hjælpe dig.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 00:23
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				
			
		 | 
	 
	 
 tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch...
 
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..??
 
må jeg spørge hvordan du fandt det??
 
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com..  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 00:37
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch... 
 
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..?? 
 
må jeg spørge hvordan du fandt det?? 
 
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com.. 
			
		 | 
	 
	 
 prøver lige med et diagram
 
og det gik så ikke..  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af Lindegaard; 26-04-2012 kl. 01:39.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 06:17
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				tak.. kan se det er signal på den med G, og WK er en switch... 
 
nu ved jeg ikke lige hvad/hvordan de mener man tester.. men jeg prøvede rent faktisk at sætte mit multimeter på "alarm" satte den ene pol på G og den anden på WK, og ingen lyd kom der, byttede rundt på dem og igen ingen lyd.. men måske det er den forkerte metode..?? 
 
må jeg spørge hvordan du fandt det?? 
 
har søgt og søgt og fandt kun et diagram på VDO.com.. 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg googlede vdo oil press transmitter wiriering diagram og der kom den. 
Du skal sætte multimeteret mellem ledningen til olietryks lampen og WK nede ven giveren. Når motoren er stoppet skal du kunne måle 12v når motoren er startet skal der ikke vises noget (0v) med mindre der ingen olietryk er. Hvis dit olietryks instrument viser olietryk så er senderen i stykker.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 10:36
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Ja der vises lige over 12v nu når den er stoppet... 
Har ikke prøvet med motor tændt da jeg ligger på land og ikke tænkte så langt at skulle ha noget længere slange til at sætte på vand indtaget. 
 
Hvis instrumentet viser olietryk er senderen i stykker ?  
Troede den ville være ok hvis den kunne vise olietryk? 
 
Den viser nemlig tryk , altså sidst jeg startede den, ikke når den bare står, men det skal den vel heller ikke ?  
Den skal vel kun vise trykket når den kører ?  
 
Er næsten 100 % på det er den der er fejl i 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				26-04-2012, 11:19
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				Ja der vises lige over 12v nu når den er stoppet... 
Har ikke prøvet med motor tændt da jeg ligger på land og ikke tænkte så langt at skulle ha noget længere slange til at sætte på vand indtaget. 
 
Hvis instrumentet viser olietryk er senderen i stykker ?  
Troede den ville være ok hvis den kunne vise olietryk? 
 
Den viser nemlig tryk , altså sidst jeg startede den, ikke når den bare står, men det skal den vel heller ikke ?  
Den skal vel kun vise trykket når den kører ?  
 
Er næsten 100 % på det er den der er fejl i 
			
		 | 
	 
	 
 Hvis der er 12v ved stoppet motor så er det jo godt nok, men hvis der er 12v når motoren kører så er den i stykker. Senderen er 2i1 sender. Det er ok hvis du har olietryk på motoren og instrumentet viser dette, men hvis du har olielampen på hele tiden så er det ikke så godt.Olielampen/ hornet skal jo give dig en advarsel i så fald du mister olietrykket og ikke lige kikker på instrumentet. Lige som din bil.Jeg vil skifte senderen og den pris du henviste til tideligere i denne tråd er nok det billigste du finder med mintre du har en traktor forhandler i nærheden de har måske en der er billigere.Bare huske at få den med det tryk inddeling der passer til din motor 
Du kan jo selv skifte senderen dette er ikke noget problem. Bare huske at forbinde ledningerne rigtigt.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 00:35
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				Hvis der er 12v ved stoppet motor så er det jo godt nok, men hvis der er 152-248 kPa) ]12v når motoren kører så er den i stykker. Senderen er 2i1 sender. Det er ok hvis du har olietryk på motoren og instrumentet viser dette, men hvis du har olielampen på hele tiden så er det ikke så godt.Olielampen/ hornet skal jo give dig en advarsel i så fald du mister olietrykket og ikke lige kikker på instrumentet. Lige som din bil.Jeg vil skifte senderen og den pris du henviste til tideligere i denne tråd er nok det billigste du finder med mintre du har en traktor forhandler i nærheden de har måske en der er billigere.Bare huske at få den med det tryk inddeling der passer til din motor 
Du kan jo selv skifte senderen dette er ikke noget problem. Bare huske at forbinde ledningerne rigtigt. 
			
		 | 
	 
	 
 regner med at skifte den så snart jeg har fundet ud af med hvor meget bar den jeg har fungerer med...
 
i brugsanvisningen til motoren står der under motor specifikationer således:
 
Oil Pressure:    
 
 750 RPM 22-36 PSI [1.5-2.5 bar ( 152-248 kPa ) ] 
3800 RPM 50-88 PSI [3.5-4 bar ( 345-400 kPa ) ]
 
mener den jeg har findes i 2 udgaver 5 og 10 bar..  
så mon ikke det er den med 5 bar jeg skal anvende??  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 06:04
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				regner med at skifte den så snart jeg har fundet ud af med hvor meget bar den jeg har fungerer med... 
 
i brugsanvisningen til motoren står der under motor specifikationer således: 
 
Oil Pressure:     
 
 750 RPM 22-36 PSI [1.5-2.5 bar ( 152-248 kPa ) ] 
3800 RPM 50-88 PSI [3.5-4 bar ( 345-400 kPa ) ] 
 
mener den jeg har findes i 2 udgaver 5 og 10 bar..  
så mon ikke det er den med 5 bar jeg skal anvende?? 
			
		 | 
	 
	 
 Der ser ud til at findes 4. En med 2,5,10 og 25 bar. Pil den gamle af og find nummeret og google den. Hvis max tryk 4 bar ved max omdrejninger så vil jeg mene at du skal have 5 eller 10. Hvor langt går dit olietryks instrument op til?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,254 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NathanBilla | 
	 
			
		
	 
 
			 |