Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 130
0 medlemmer og 130 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-06-2012, 12:05
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt.
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk.
mvh jens
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-06-2012, 12:10
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by je__ns Se indlæg
Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt.
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk.
mvh jens
Pinden går i max bare jeg drejer nøglen til første step.
Dvs. uden motoren går i gang.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-06-2012, 13:44
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så prøv som foreslået, afmonter ledningen på trykgiveren, står den nu konstant på nul, så er det din trykgiver der er kaput..
mvh jens
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-06-2012, 15:53
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren?

Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-06-2012, 19:11
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren?

Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen.
Den ene ende er lige så god som den anden, med mindre det den ledning der går til giveren, går til stel undervejs. Måske gnaver den på et sted. Prøv evt. at mingelere lidt med ledningsnettet, hvis nålen bevæger sig kan det være den er til et stel undervejs. Prøv evt at banke forsigtig på giveren. Det kan være den hænger.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 13-06-2012, 19:42
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
OK. Der sker følgende:
  • Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
  • Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
Peger det på noget?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #7  
Gammel 13-06-2012, 20:01
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
OK. Der sker følgende:
  • Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
  • Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
Peger det på noget?
Det peger bare på at dit instrument virker OK, da det skal vise 0 ved høj modstand.

Du skal afmontere ledningen på olietryks sensoren og så igen slå tændingen til. Hvis instrumentet så viser max olietryk så er der højst sandsynligt en kortslutning til stel i din ledningsføring mellem motor og instrument. Viser instrumentet til gengæld stadig 0 så er din ledningsføring OK.

Når du har ledningen af på sensoren kan du bruge et ohm meter eller multimeter og så måle modstanden med slukket motor. Hvis din sensor er af 353-AM typen så skal værdierne være som følger:


PSI Ohm
0 227-257
20 142-162,5
40 91.7-113.6
80 9-49

Er de ikke det så er din sensor defekt.

Sidst redigeret af BrianL; 13-06-2012 kl. 20:07.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 13-06-2012, 20:04
molboen molboen er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
OK. Der sker følgende:
  • Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
  • Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
Peger det på noget?
der er netop denne måde det skal virke på, når man leder mere stel til indgangen på instrumentet banker den til max, så på en eller anden måde er der max stel hele tiden.

hvis du piller ledningen af nede på giveren på motorblokken"læs samme farve ledning" skal det virke som om ledningen ikke er monteret på instrumentet. hvis ikke har den ledning overgang til stel, om den er kommet i klemme eller der er noget der er fejlmonteret kan jeg ikke sige
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,114
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Shraunjms
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:06.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden