| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 13:05
			
			
			
		  
	 | 
 
	| 
		
		
		
	 | 
 
	
	| 
		
	
		
		
		
                  
		 Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt. 
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk. 
mvh jens 
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 13:10
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  je__ns
					 
				 
				Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt. 
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk. 
mvh jens 
			
		 | 
	 
	 
 Pinden går i max bare jeg drejer nøglen til første step. 
Dvs. uden motoren går i gang.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 14:44
			
			
			
		  
	 | 
 
	| 
		
		
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Så prøv som foreslået, afmonter ledningen på trykgiveren, står den nu konstant på nul, så er det din trykgiver der er kaput.. 
mvh jens 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 16:53
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren? 
  
Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 20:11
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Ulman
					 
				 
				Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren? 
  
Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen. 
			
		 | 
	 
	 
 Den ene ende er lige så god som den anden, med mindre det den ledning der går til giveren, går til stel undervejs. Måske gnaver den på et sted. Prøv evt. at mingelere lidt med ledningsnettet, hvis  nålen bevæger sig kan det være den er til et stel undervejs. Prøv evt at banke forsigtig på giveren. Det kan være den hænger.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 20:42
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 863
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		OK. Der sker følgende: 
 - Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
 
- Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
 
 Peger det på noget?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Sea Ray 220 Sundancer 
Mercruiser 5.0 MPI 260HK 
Alpha One gen. II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 21:01
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 
					Bopæl: Næstved 
					
					
						Indlæg: 668
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Ulman
					 
				 
				OK. Der sker følgende: 
 - Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
 
- Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
 
 Peger det på noget?  
			
		 | 
	 
	 
 Det peger bare på at dit instrument virker OK, da det skal vise 0 ved høj modstand.
 
Du skal afmontere ledningen på olietryks sensoren og så igen slå tændingen til. Hvis instrumentet så viser max olietryk så er der højst sandsynligt en kortslutning til stel i din ledningsføring mellem motor og instrument. Viser instrumentet til gengæld stadig 0 så er din ledningsføring OK.
 
Når du har ledningen af på sensoren kan du bruge et ohm meter eller multimeter og så måle modstanden med slukket motor. Hvis din sensor er af 353-AM typen så skal værdierne være som følger:
  
PSI        Ohm 
0           227-257 
20          142-162,5 
40          91.7-113.6 
80          9-49
 
Er de ikke det så er din sensor defekt.  
		
		
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af BrianL; 13-06-2012 kl. 21:07.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				13-06-2012, 21:04
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2010 
					Bopæl: nordsjælland 
					
					
						Indlæg: 142
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Ulman
					 
				 
				OK. Der sker følgende: 
 - Hvis giver-kablet er PÅ på instrumentet, banker pilen op til max ved tænding
 
- Hvis giver-kablet er koblet fra på instrument, bliver pilen nede på nul ved tænding
 
 Peger det på noget?  
			
		 | 
	 
	 
 der er netop denne måde det skal virke på, når man leder mere stel til indgangen på instrumentet banker den til max, så på en eller anden måde er der max stel hele tiden.
 
hvis du piller ledningen af nede på giveren på motorblokken"læs samme farve ledning" skal det virke som om ledningen ikke er monteret på instrumentet. hvis ikke har den ledning overgang til stel, om den er kommet i klemme eller der er noget der er fejlmonteret kan jeg ikke sige  
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,260 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Binniefah | 
	 
			
		
	 
 
			 |