» Online brugere: 112 |
0 medlemmer og 112 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

10-09-2012, 22:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Ak. Det er bedrøveligt, at vinteren banker på. Jeg håber, at kunne logge sæsonens sejltur nr 20 en af disse dage.
|

11-09-2012, 09:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Rolig nu   Nu starter tiden med sejlture hvor den står på afslapning og hygge i båden. En råkold dag sættes termostaten til 22 gr og fyret tændes,
en lække steg smides i ovnen og så sætter man sig med en kande kaffe og event. en bog og venter på stegen bliver færdig.
ren afslapning og efter en weekend hvor man absolut intet har bedrevet er batteriet ladet op igen ( dog ikke bådens )  
Båden kommer på land den sidste Lørdag i Oktober.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

11-09-2012, 17:54
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
...og min sæson er ved at kunne starte 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

11-09-2012, 19:51
|
|
Vi har så forlænget sæsonen med en uge, da vi lige pt er på ferie ved Como søen i Italien
Det lille hotel vi bor på, har ejeren kontakt til en nabo marina som har et par udlejningsbåde, vi har lejet den ene for hele ugen ( 1 styrpult med 75 hk ), og da det er meget sidst på sæsonen hernede, koster det os ikke mere end 200 Euro for alle syv dage eksklusiv brændstof....
Fed sø, fedt vejr ( 26 - 30 grader ) og ingen vind
Det er andet år vi er her, men bestemt ikke sidste år.....
|

12-09-2012, 13:29
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Min sæson er først slut når båden er frosset fast.
Vinterørreder og oliefyr er en god kombination.
Sidste vinter gik det fint, selvom båden en overgang var frosset fast i +20cm is.
Jeg skal dog være mere opmærksom i år, da nogen holder deres bagende (badeplatform og flaps) fri for is. Vedkommende bor nær havnen, så han er forbi hver dag og hakke is væk.
Det gør bare lige det, at vand kan oversvømme isen ovre fra hans hul, og hæve min op fra det skrogformede hul den ligger fint i ellers, men kun forenden.
Bagenden fryser fast i isen pga. ror og skrue. Det vrid det giver skal minimeres ved at jeg ofte kører forbi og hakke bagenden fri.
'Lærte' det på den hårde måde, ved at komme forbi på rette tidspunkt sidste vinter, hvor forenden var løftet 10-15cm og flød fint over sit hul, men bagenden sad urokkeligt fast.
Da kørte jeg de 30km hjem og retur med motorsaven og savede den fri af de mindst 20cm is.
I år, hvis vi får is, vil jeg komme så tit, at jeg kan nøjes med at hakke isen i stykker når den når 5-10cm - så begynder skruen nemlig, udover roret, at fryse fast.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

12-09-2012, 20:01
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
...og min sæson er ved at kunne starte 
|
Hvordan ser det ud med din skude Ulman??
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

12-09-2012, 20:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Hvordan ser det ud med din skude Ulman??
|
Jeg har skiftet den impeller, som jo kun kan skiftes ved at pille motoren ud. Eller som mit nu absolut forhenværende værksted skulle bruge 5-6 timer på at skifte. Den gamle impeller var på ingen måde brændt af. Måske en smule bøjet i bladene, men den sidder jo også i spænd. Og den var 100% intakt. Så jeg er klar til at prøve den af i vandet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

12-09-2012, 21:15
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

13-09-2012, 07:34
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
|
Ja, jeg håber at kunne få den i vandet i weekenden. Om ikke andet så bare for at få prøvet det hele af. Skal dog lige have arrangeret transport - you know 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

23-09-2012, 18:55
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
|
Har du været ude at prøve motoren/båden med den nye fuelline?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

12-09-2012, 21:23
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Jeg har skiftet den impeller, som jo kun kan skiftes ved at pille motoren ud. Eller som mit nu absolut forhenværende værksted skulle bruge 5-6 timer på at skifte. Den gamle impeller var på ingen måde brændt af. Måske en smule bøjet i bladene, men den sidder jo også i spænd. Og den var 100% intakt. Så jeg er klar til at prøve den af i vandet.
|
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev  så burde det hele jo bare "spille"
Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu  det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet 
__________________
Lars
Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
|

13-09-2012, 07:44
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by LarsG
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev  så burde det hele jo bare "spille"
Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu  det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet 
|
Jeg har sejlet 0 timer i år. I første omgang min egen skyld, da jeg gik i gang med alt for mange projekter i foråret og først var klar til søsætning omkring 1. juli. Resten af tiden har været en rystende oplevelse med ubeskriveligt dårlige værksteder (autoriserede vel at mærke). Jeg har haft båden hos 2 forskellige autoriserede Mercruiser-værksteder, og der er desværre intet positivt at sige om dem. Den der med at sikre sig ved at købe nyt og have garanti er kun fungerende hvis værkstederne/forhandlerne spiller med på melodien og vedkender sig det de i virkeligheden har solgt. Og det gør de bare ikke.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,117
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Saberzak |
|