» Online brugere: 138 |
0 medlemmer og 138 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

07-03-2014, 07:30
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Noget nyt??
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-03-2014, 13:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, Trafikstyrelsen kan ikke få en kopi af den skrivelse som SKAT / Politiet har sendt til mig, så de fastholder deres krav om, at køretøjet skal til Kontrolsyn.
Jeg har fået E.E.C godkendelse fra BRABUS Tyskland på mellempotten og rørene bagud.
Jeg har bestilt lyddæmperuld til de bagerste afgangsrør, og håber at det kan dæmpe lydniveauet ved tomgang og v/ 4000 omdr.min. stilstand.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-03-2014, 15:35
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
OK med en TUV godkendelse kan de ikke gøre andet end at godkende den.
Hvad har Kleemann sagt?
Har de ikke hjulpet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

13-03-2014, 17:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
OK med en TUV godkendelse kan de ikke gøre andet end at godkende den.
Hvad har Kleemann sagt?
Har de ikke hjulpet?
|
Bilen skal til syn d. 17.03.2014.
Jeg har i dag bestilt en db-måler, så jeg med "uld i potten" kan måle støjniveauet ved de forskellige omdrejningstal. Jeg har talt med en ingeniør hos Rockwool - meget kundevenlig - omkring de støjmålinger som der er lavet, og han var forundret over, at bilen kunne larme 104db....Han mener, at synsfolkene har benyttet sig af en forkert måleenhed, at bilen har holdt for tæt på en mur og lyden "kastet" tilbage i mikrofonen. Ja, lydniveauet virkede forkert på ham.
Jeg testede i går med ståluld i udstødningen - kun i de bagerste afgangsrør - og det reducerede støjen markant.
Omkring de anmærkningen af "hjul/dæk", så har jeg kigget på styretøjsvinklerne, og det ser ud til, at camber vinklen på venstre baghjul er ude af justering. Jeg tror at en komplet styretøjsudmåling kan få det korrigeret igen. Kan jeg ikke nå det til på mandag, så kommer der smallere dæk på, så de er inden for skærmkanterne.
Kleemann mener ikke, at deres headers/downpipes er årsagen, men at det øgede støjniveau skal findes i BRABUS mellempotten. Det lyder sandsynligt.
Jeg holder jer opdateret... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-03-2014, 17:34
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ok - Jeg mener også at lydniveauet er målt helt forkert.
Men sørg for at lyddæmpningen sidder godt fast. Opdages det at man "snyder bevist", så får man seriøse problemer næste gang - taler af bitter erfaring, hvor min motorcykel blev kasseret, og det var oveni købet mekanikeren der kørte den til syn.
En bil kan forhåbentlig ikke blive kasseret pga forkert toe-in/camber???
uanset om Kleemann mener at deres manifold ikke er årsagen, så kunne de måske bidrage med et lydniveauet på deres andre bilen med Merc V8?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

13-03-2014, 18:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Ok - Jeg mener også at lydniveauet er målt helt forkert.
Men sørg for at lyddæmpningen sidder godt fast. Opdages det at man "snyder bevist", så får man seriøse problemer næste gang - taler af bitter erfaring, hvor min motorcykel blev kasseret, og det var oveni købet mekanikeren der kørte den til syn.
|
Meget pudsigt du skriver det, Lars T - synsmanden der lavede støjmålingen sagde, at han var ligeglad med, hvordan støjreduceringen var lavet, hvis bare den ikke larmede mere end den må iflg. typegodkendelsen...
Jeg laver for alle tilfældes skyld en måling i morgen, når jeg modtager db-måleren. Både med og uden ståluld i udstødningen.
Jeg kunne godt tænke mig at lave en video-optagelse af bilen under kørsel, så kan man høre lydforskellen med og uden ståluld i udstødningen...
Jo, bilen er også indkaldt fordi "hjul/dæk" ikke passer til bilen iflg. skrivelsen fra myndighederne.
Det kan relateres til forkert styretøjsvinkel på venstre baghjul. Virker tåbeligt, men den er god nok - Kleemann konstaterede det i går.
Dækket er vel 10 - 15 mm for langt ude i venstre side kontra højre side bagpå. Der er ingen fejl eller skader på bagbroen, ophæng eller noget andet bag.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 13-03-2014 kl. 18:16.
|

13-03-2014, 18:14
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Min tidligere"garagenabo" havde en grovtunet JEEP som han kørte race med.
Når han kørte til syn, stoppede han rustfri grydesvampe i udstødningerne for at dæmpe støjen.
Måske kan det være en løsning, for at glæde den rare synsmand... 
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

13-03-2014, 18:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Min tidligere"garagenabo" havde en grovtunet JEEP som han kørte race med.
Når han kørte til syn, stoppede han rustfri grydesvampe i udstødningerne for at dæmpe støjen.
Måske kan det være en løsning, for at glæde den rare synsmand... 
|
Ja, rustfrit materiale KAN være en løsningsmodel.
Jeg kan til inspiration fortælle, at jeg har købt 15 meter ståluld, en rulle hønsenet og 4 rustfri spændebånd, til at holde hønsenettet stramt om udstødningen og naturligvis ståluldet inde i afgangsrørene...  Ja, det lyder som en plan fra den gode hr. Egon Olsen... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-03-2014, 21:18
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Hej Rolf.
Held og lykke med lyddæmpningsprojektet.
Ang. dit baghjul...... Så skurrer det i mine ører (eller øjne) at den er gal med styretøjsvinkelen på dit venstre baghjul.
Man kan ikke justere på baghjulene, en komplet 4-hjuls udmåling, kan kun justere på forhjulene ifht baghjulene. Ikke omvendt.
Det lyder helt galt i mine ører..
Ved en 4-hjuls udmåling, retter man forhjulene ind efter baghjulene, plus giver dem (forhjulene) de grader i camber/caster og toe-in/out som er foreskrevet af producenten.
I princippet kan en bil på den måde, være sporet korrekt, og køre ligeud hvis man slipper rattet, som den jo skal, og uden at slide dækkene skæve, men køre skævt med karrosseriet, set fra en der kører bagved.
Man kan ikke justere baghjulene, de er fast fikseret i deres kørestilling.
Ellers skal der da være opfundet noget nyt, på nyere biler, som jeg aldrig har hørt om....(?)
Jeg kunne godt forudse, at du har et træls problem der.
-Er du sikker på at begge fælge bag, er identiske i indpresningsdybden??
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,110
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Franchesca |
|